اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختلاف شورای شهر با شهرداری ساری بر سر فروش املاک/ بی‌اطلاعی شورا از اقدام عجیب شهردار

نائب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه تامین اجتماعی اظهار کرده که خود شهرداری املاک خود را به ما داده، گفت: مسؤول مربوطه گفت شهردار خودش این چند ملک را برای مزایده گذاشته است، چطور می‌شود که با شورا درمیان نگذاشته باشد؟ متاسفانه سخنان معاون شهردار با سخنان مدیرکل تامین اجتماعی مازندران متفاوت است.

اختلاف شورای شهر با شهرداری ساری بر سر فروش املاک/ بی‌اطلاعی شورا از اقدام عجیب شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با یک هفته تاخیر با حضور تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین شهردار ساری برگزار شد.

در ابتدای جلسه سبحان بخشی نائب رئیس شورای شهر ساری به سه وظیفه اصلی شورا که؛ انتخاب شهردار، نظارت و بررسی لایحه‌ها و تصویب طرح‌ها است تاکید کرد و گفت: اگر شورا اختیار استیضاح، تذکرات به طرح‌ها و لایحه‌ها و نظارت صحیح را نداشته باشد عملا دیگر از خاصیت شورا بودن خود خارج می‌شود و‌ کاری ندارد.

سبحان بخشی در ادامه درباره طرح شفافیت درباره مغازه و زمین صفرآباد و ورودی شهر ساری بیان کرد: وقتی تأمین اجتماعی ۱۰۰ فقره از املاک ما را شناسایی کرده است، نشانه آن است این نهاد دارای املاک و شهرداری ساری با مشکل اضافه نیرو و مشکلات مالی مواجه است.

*تفاوت اظهارات تامین اجتماعی و شهرداری ساری

وی افزود: شورای شهر جلوی مزایده برخی از املاک شهرداری را توسط تأمین اجتماعی گرفته است.

بخشی با اشاره بر این موضوع که تامین اجتماعی در جواب سوال‌های شورا گفته است خود شهرداری این املاک را به ما داده، بیان‌کرد: مسؤول مربوطه گفت شهردار خودش این چند ملک را برای مزایده گذاشته است، چطور می‌شود که با شورا درمیان نگذاشته باشد و ماهم در نامه و طرح سوال به شهرداری و‌ شهردار گفتیم چرا به شورای شهر اطلاعی ندادید و متاسفانه امروز شاهد این هستیم که سخنان معاون شهردار با سخنان مدیرکل تامین اجتماعی استان، متفاوت و متاسفانه شورا از این موضوعات بی‌اطلاع است.

*پیگیری برای تصویب طرح تفصیلی شهر ساری

در بخش دیگری از جلسه پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: همزمان با تصویب طرح جامع شهری ساری در سال ۱۳۹۴، طرح تفصیلی هم باید به تصویب می‌رسید که متاسفامه مشمول مرور زمان شد البته کارگزار طرح تفصیلی راه و شهرسازی است و شهرداری نیست و درحال طی کردن مراحل پایانی می‌باشد.

وی افزود: قرار بر این شد که پروانه صادق مالواجرد دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، چهارشنبه هفته جاری در ساری حضور داشته باشد تا همچنین با حضور نمایندگان و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، کارشناسان و مدیران حوزه مدیریت شهری ساری، کارهای نهایی برای تصویب این طرح انجام شود البته این نکته ضروری و قابل توجه است که همه ابعاد این طرح پیش از حضور معاون وزیر راه مورد بررسی قرار گیرد که در بازدید و جلسه روز چهارشنبه نتایج خوبی برای شهر به همراه داشته باشد.

*ضرورت ارائه خدمات به حاشیه شهر

علی عاشقان عضو شورای شهر ساری در رابطه با جلسه و بازدید روز چهارشنبه بیان کرد: گرداگرد نقاط الحاقی شهر ساری که در طرح تفصیلی (طرحی که در آن چگونگی استفاده از رنین‌های شهری، شبکه عبور و مرور، میزان تراکم، بهسازی و... مورد برسی قرار می‌گیرد) مورد توجه قرار گرفته رایزنی و همچنین تصمیم‌گیری انجام می شود.

وی تصریح کرد: طرح تفصیلی می‌تواند آورده‌هایی را برای شهرداری به ارمغان بیاورد و همچنین به محدوده و حریم شهری سر و سامان دهد.

عاشقان به مناطقی که برای الحاق طرح تفصیلی مدنظر قرار گرفته‌اند اشاره کرد و‌ گفت: از جمله این مناطق مانند کوی سیدالشهدا(ع)، قرق، کوی شفا و حاشیه تجن در ضلع جنوبی راه‌آهن می‌توان نام برد، طی سال‌ها محدوده و حریم شهری دچار تغیراتی شده که امیدواریم با این طرح خدمات بهتری ارائه داده شود اما برای افزودن به نقاط شهری نیازمند همراهی همه مسؤولان مرتبط و شهرداری هستیم.

*اختصاص قیر رایگان برای ساری

در ادامه نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری، علیرضا سعیدی معاون شهردار ساری با اشاره بر آسفالت معابر شهری توسط شهرداری بیان کرد: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیر به طور رایگان به شهرداری می‌آید که ۳۰۰ تن آن از سوی اداره راه و شهرسازی و ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن از طرف استانداری به شهرداری اختصاص می‌یابد.

وی افزود: اگر در خصوص زیرساخت‌های میزبانی اکو ۲۰۲۲ تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه اتفاق بیفتد، در خصوص روشنایی و آسفالت و آب‌های سطحی به شهر ساری بودجه‌های مناسبی تخصیص پیدا می‌کند که می‌تواند پر سود باشد؛ همچنین لازمه این امر انعقاد قرارداد با پیمانکاران که نیازمند به پیگیری شورا است.

*مخالفت با خرید قیر توسط پیمانکار

شهرام ایرجی عضو شورای شهر ساری گفت: تولید روزانه آسفالت در شهر ساری نهایتا ۷۰۰ تن است که باید مناطق نیازمند به آسفالت در سطح شهر کاملا مشخص شود و اگر نه به ناچار آسفالت‌های تولیدی برای پوشش خیابان‌های شهر استفاده شود این در حالی است که‌ بسیاری از کوچه‌ها و معابر سطح شهر خاکی و یا با انجام زیرساخت‌ها، آماده برای آسفالت هستند.

وی تاکید کرد که به طور کل با خرید قیر توسط پیمانکار مخالفند و این اعتبار باید بابت پوشش آسفالت و‌ زیر ساخت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۶۵/غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول