اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هوای سرد و برف فعلا میهمان گیلانی‌ها است/ ورود سامانه بارشی جدید در آخر هفته

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه توده‌هوای سرد و بارشی از فردا تدریجاً از استان خارج می‌شود، گفت: آخر هفته سامانه بارشی و سرد جدیدی وارد استان خواهد شد.

هوای سرد و برف فعلا میهمان گیلانی‌ها است/ ورود سامانه بارشی جدید در آخر هفته

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوای گیلان، اظهار کرد: طی امروز دوشنبه و امشب، فعالیت سامانه بارشی و سرد با شدت و ضعف در استان تداوم داشته و به‌تناوب شاهد بارش برف، بارش مخلوط برف و باران و در بعضی مناطق بارش باران خواهیم بود.

وی با بیان یانکه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و دامنه‌ها، بارش نسبتاً شدید برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: در دامنه‌ها و مناطق جلگه‌ای مستعد هم‌جوار با دامنه‌ها به‌ویژه در جلگه مرکزی و شرقی به‌تناوب بارش برف و گاهی مخلوط برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان برای سواحل استان نیز غالباً بارش باران و گاهی بارش مخلوط باران و برف همراه با وزش باد ( گاهی شدید) پیش‌بینی کرد.

دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان برای روز سه‌شنبه، خاطرنشان کرد: اوایل صبح سه‌شنبه بارش پراکنده برف در مناطق شرقی استان مورد انتظار است و این سامانه به‌تدریج خارج می‌شود و کاهش ابر مورد انتظار است.

وی افزود: به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در سواحل، دریا نیز طی دوشنبه تا صبح سه‌شنبه، مواج و طوفانی است و برای کلیه فعالیت‌های دریانوردی و صیادی نامناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان یانکه روز سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به شرایط پایدار جو، شرایط برای یخبندان گسترده و سراسری در استان مهیا است، تصریح کرد: بنابراین لغزندگی جاده‌ها، محورهای مواصلاتی کوهستانی و معابر و همچنین احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه به‌تدریج در طی روز در ارتفاعات وزش باد جنوبی گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: یک سامانه بارشی جدید مجدداً برای اواخر وقت چهارشنبه تا پنجشنبه هفته جاری به منطقه نفوذ خواهد کرد می‌تواند بارش باران و برف به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول