اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شیرابه زباله جاده دسترسی بابلکنار به بندپی شرقی را مسدود کرد

جاری شدن شیرابه ناشی از دپو نامناسب زباله در انجیل‌سی بابل راه دسترسی مردم از بابلکنار به بندپی شرقی را مسدود کرده و مردم برای ایجاد راه دسترسی وقتی حضور مسؤولان را کمرنگ دیدند، در قالب خودیاری اقدام به احداث راه دسترسی کردند.

شیرابه زباله جاده دسترسی بابلکنار به بندپی شرقی را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، زباله یکی از معضلات جدی در استان‌های شمالی به ویژه مازندران است، با وجود تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای ساماندهی زباله به تعداد یا حتی بیشتر از  شهرستان‌های استان محل دپو نامناسب زباله ایجاد شده است.

بر اساس مصوبات قانونی فرمانداران مسؤوول جانمایی محل دفن زباله بوده و شهرداری‌ها باید نسبت به دفن مناسب اقدام کنند.

به دلیل  مشکلات ناشی از کمبود زمین همه محل‌های معرفی شده دپو زباله در استان مازندران براساس اطلاعات منتشر شده محیط زیست نامناسب بوده و شهرداری‌ها هم اقدام مورد تایید برای دفن مناسب زباله انجام نداده‌اند.

داستان مشکلات و چالش‌های دفن نامناسب زباله در انجیل‌سی بسیار جدی‌تر از آن است که در خبر و گزارش به آن پرداخت شود.

نمونه بارز آن سر ریز شدن شیرابه‌های ناشی از دپو نامناسب زباله در بابل و تبدیل آن به رودخانه و انسداد محور مواصلاتی جاده دسترسی بابل کنار به بندپی شرقی است.

 

 

پیگیری‌های مردمی از مسؤولان شهرستان بابل به نتیجه نرسیده و در یک اقدام خودجوش اهالی نسبت به بازسازی و بهسازی اقدام کردند.

به دلیل محدودیت‌های مالی و با توجه به اینکه بخشی از کم‌کاری‌های سر ریزشدن شیرابه زباله متوجه شهرداری بابل است، مردم انتظار دارند که متولیان امر در این حوزه نسبت به تامین اعتبارات اقدامات لازم را در برنامه کاری خویش قرار دهند.

در همین ارتباط  قاسم دابوئیان شهردار بابل اعلام کرد؛ که با معاون عمرانی شهرداری برای انجام مصاحبه هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

 مولانا معاون عمرانی شهرداری بابل نیز با اعلام اینکه اقدامات فنی نیاز به بررسی دارد و اگر نیاز به ایجاد دیوار حائل است باید برآورد هزینه شده و پس از آن نسبت به تامین اعتبار اقدام شود،گفت: مردم منطقه اعلام کردند که نمی‌توانیم تا نسبت به احداث دیوار اقدام شود.

وی اضافه کرد: با موافقت شهردار نسبت به تامین مصالح اقدام شده و درخواست تامین چهار لوله بتنی بری انحراف آب هم در حال انجام است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: شهرداری از این بابت مشکلی نداشته و کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، در حال حاضر راه انحرافی بدون مشارکت دستگاه‌های اجرایی با خودیاری مردم احداث شده است، مردم انتظار دارند مساعدت و مشارکت افراد مسؤول در کمک به بهسازی و بازسازی دیوار حائل بیشتر و پررنگ‌تر باشد.

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول