اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۳۲ پروژه شهری در مشهد به بهره برداری رسید

در راستای وعده شهردار مشهد در جهت افتتاح پروژهای شهری در هر چهل و پنج روز، پس از بهره برداری پروژهای مرتبط با معلولان در اواسط آذرماه، امروز ۳۲ پروژه در حوزه خدمات شهری به بهره برداری رسید.

۳۲ پروژه شهری در مشهد به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد در مراسم افتتاح ۳۲ پروژه شهری گفت: طبق وعده ای که برای افتتاح و یا آغاز پروژه شهری در هر ۴۵ روز دادیم، امروز و در زمان کمتر از ۴۵ روز بعد از بهره برداری پروژه های مرتبط با معلولان عزیز در آذرماه این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت ایمنی برخی از بناهای شهری خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی ساختمان در شهر داریم که از ایمنی کافی برخوردار نیستند، مالکان این اماکن باید در حوزه ایمنی ساختمان هایشان را تعیین تکلیف کنند. به این ساختمان ها اخطار داده شده است. اگر نیاز است دستگاه قضائی ورود پیدا کند این کار انجام شود. دستگاه های ذیربط برای دادن مهلت مشخص به توافق برسند و مالکان مجاب به ایمن کردن ساختمان ها شوند.

ارجائی افزود: از مدیرعامل سازمان آتش نشانی و دستگاه قضایی می خواهم که به صورت جدی به بحث ساختمان های نا ایمن ورود پیدا کنند، این ساختمان ها لحظه، لحظه برای مردم خطر دارند. ما دائم ایستگاه احداث کنیم و تجهیزات را گسترش دهیم، اما این اماکن نا ایمن بلاتکلیف چه می شود؟ البته اقدامات ما در حوزه توسعه ایستگاه ها و تجهیزات ادامه خواهد داشت، اما این اقدامات باید علمی باشد و جانمایی ایستگاه ها براساس علم و استانداردهای روز با حضور کارشناسان شهرسازی، ترافیک و... انجام شود.

وی در ادامه گفت: از جامعه علمی، نخبگانی و شتاب دهنده ها دعوت می کنم تا برای طراحی، مهندسی، باز مهندسی و ساخت تجهیزات آتش نشانی مبتنی بر نیازهای کلانشهرها ازجمله ساختمان های مرتفع ، بافت های فرسوده و حوادث و بلایای طبیعی ورود پیداکنند و ما از آن استقبال می کنیم. البته آنجایی هم که علم در دنیا در حوزه ایمنی به جایی رسیده است، خودمان را از آن محروم نکنیم، عوارض گمرکی را صفر کنند تا بتوانیم تجهیزات مورد نیاز را وارد کنیم.

۳۰ درصد بودجه عمرانی به اجرای پروژه در مناطق کم برخوردار اختصاص داده خواهد شد

شهردار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فصل تقدیم بودجه به شورای اسلامی شهر هستیم. وقتی می گوییم نگاه مان باید عالمانه باشد و می خواهیم فعالیت های هیجانی، بدون مطالعه و تحمیل هزینه های چند برابری به مردم را پایان دهیم، معنایش تدوین بودجه قوی است. پیش از این اعلام کردیم که ۳۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری در سال آینده به تعریف و اجرای پروژه در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار اختصاص داده خواهد شد. از همه بخش ها خواسته ایم در بودجه ریزی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: درنظرگرفتن این میزان اعتبار نمایشی نیست، بلکه ۱۰۰درصد تخصیصی خواهد بود و هر بخشی که نسبت به تعریف پروژه در حاشیه شهر اقدام نکند خودمان این کار را خواهیم کرد.

ارجائی با اشاره به وی به تصویب بودجه ۱۴۰۱ کشور از سوی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقش نمایندگان استان، استاندار و تک تک اعضای شورای اسلامی شهر در اصلاح ردیف های بودجه مرتبط با شهرداری بسیار مهم است و درخواست می کنیم برای این موضوع وقت بگذارند که اگر این فرصت از دست برود دوباره سخت به دست می آید.

کالای بی کیفیت در بازارهای عمومی عرضه نشود

شهردار مشهد در ادامه به افتتاح 3 بازار میوه و تره بار و ارزاق عمومی اشاره کرد و گفت: گسترش این بازارها خوب است به شرطی که برخی نکات مد نظر قرارداده شود، ابتدا اینکه کیفیت کالاها بالا باشد و از سال آینده کالایی بی کیفیت در بازارها نباشد. همچنین نمایش های تخفیف قیمت حذف شود و به سمت عرضه کالا از در کارخانه به فروشگاه ها برویم و در کنار آن عدالت در واگذاری فروشگاه ها به متقاضیان مورد توجه قرار بگیرد. در مجموع انتظار داریم در یک بازه مشخص برنامه اصلاحی مناسبی برای مدیریت و عرضه کالا در بازارها و میادین روی کیفیت و قیمت کالا را شاهد باشیم.

کسبه عزیز رعایت حال زائر را نکنند

ارجائی همچنین با اشاره به راه اندازی بازارهای عرضه مستقیم میوه و تره باردر بافت پیرامونی حرم مطهر افزود: اگر کسبه عزیز رعایت حال زائر را نکنند حداقل چهار بازار عرضه مستقیم در چهارطرف حرم راه اندازی خواهیم کرد تا شب عید زائر به دنبال تخم مرغ، گوجه، نان و میوه با قیمت مناسب نباشد.

پلهای عابر پیاده باید به آسانسورمجهز شوند

شهردار مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به احداث و مکانیزه شدن ۲۷ پل عابر پیاده نیز اشاره و گفت: پلهای عابر پیاده باید به آسانسورمجهز و در نقاطی نصب شوند که محل تردد عابران پیاده است؛ نه جایی که بتوانند فضای تبلیغاتی آن را بهتر واگذارکنند. زیرا با ایمنی مردم سروکار دارد.

نیازمند توجه جدی دولت و نمایندگان مجلس هستیم

حسن کریمدادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: علیرغم ارائه خدمات به ۳۰ میلیون زائر در سال، بودجه ملی و استانی به شهرداری مشهد اختصاص پیدا نمی‌کند. در این زمینه نیازمند توجه جدی دولت و نمایندگان مجلس هستیم تا با پیش‌بینی و ایجاد تبصره‌های پایدار در حوزه خدمات‌رسانی، کمک‌حال مدیریت شهری مشهد باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تخصیص ۳۰ درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری به حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار، ظرف ۳ سال آینده کمبود های حوزه ایمنی در حاشیه شهر به ویژه بافت‌هایی که تراکم جمعیتی آنها بالاست و دارای کوچه‌ها و معبر کم‌عرض بوده و دسترسی به بافت‌های سکونتی آن با محدودیت‌هایی همراه است برطرف خواهد شد.

کریمدادی همچنین به افتتاح بازارهای ارزاق عمومی نیز اشاره کرد و افزود: سیاست شورای شهر بر این است که محصولات در بازار ارزاق عمومی به صورت مستقیم و بدون واسطه به شهروندان عرضه شود، لذا شهرداری باید حذف واسطه‌گری را در دستورکار قرار دهد تا مایحتاج مردم به قیمت مناسب‌تری در اختیار آنها قرار گیرد

برای ۳۲ پروژه شهری ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است

مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: در مجموع برای ۳۲ پروژه ای که امروز به بهره برداری رسید ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه هایی در زمینه ایمنی و آتش نشانی افزود: نکته اصلی در حوزه ایمنی پیشگیری و آموزش است که تا کنون اقدامات خوبی دراین حوزه توسط سازمان آتش نشانی انجام شده است. یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه افزایش تعداد ایستگاه های آتش نشانی و تجهیز کردن این ایستگاه ها متناسب با توسعه شهراست. اکنون ۵۳ ایستگاه و پایگاه آتش نشانی داریم. برای جانمایی ایستگاه های جدید نیز متناسب با نیازها و اولویت ها برنامه ریزی شد.

یعقوبی به افتتاح سه بازار ارازاق عمومی و میوه و تره بار نیز اشاره کرد و گفت: با این سه بازار تعداد بازارهای ارزاق شهرداری به ۳۰ بازار و میوه و تره بار به ۱۴ بازار افزایش پیدا خواهد کرد که در این بازارها ۷۰۰ نیرو مشغول به کار هستند. درحال حاضر زیادبه دنبال افزایش بازارها نیستیم، مگر در مواردی مانند بافت پیرامونی حرم مطهر. در حوزه بازرهای میوه نیز هدف بیشتر ساماندهی میوه فروشی های سیار و کنترل قیمتها است. بازارهای ارزاق و میوه با توجه به کنترل خوبی که روی قیمت ها بوده است به عنوان شبکه ای مطمئن برای توزیع کالاهای تنظیم بازار و حمایتی معرفی شده است.

۳۲ پروژه افتتاح شده شهرداری مشهد

شایان ذکر است پروژه های افتتاح شده شهرداری مشهد در بخش های مختلف خدمات شهری شامل ایمنی و آتش نشانی، ساماندهی و تجهیز پلهای هوایی و ایجاد بازارهای عرضه ارزاق عمومی بوده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول