اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور کنگره: فقر در آمریکا با مرگ یکسان است

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی توییتری با اشاره به فاصله طبقاتی در این کشور نوشت که فقر در آمریکا نباید با حکم اعدام مساوی باشد.

سناتور کنگره: فقر در آمریکا با مرگ یکسان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی توییتری از فاصله طبقاتی در این کشور به شدت انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من از شما می‌خواهم در این باره فکر کنید. سن امید به زندگی مردم پولدار در این کشور حدودا 15 سال طولانی‌تر از سنی است که برای مردم فقیر است. این را گرفتید؟ فقر در آمریکا نباید با حکم اعدام مساوی باشد».

سندرز چندی پیش نیز به سفر تعدادی از ثروتمندان آمریکایی به فضا با هزینه‌ای هنگفت انتقاد کرده و گفته بود: «دراینجا در کره زمین، در ثروتمندترین کشور در کره زمین، نیمی از مردم ما در پرداخت هزینه‌های زندگی ناتوان هستند. مردم به سختی شکم خود را سیر می‌کنند و با مشقت برای معاینات پزشکی به مطب می‌روند، اما در کمال تعجب ثروتمندترین افراد جهان به فضا سفر می‌کنند. بله، اینک وقت آن رسیده که از میلیاردرها مالیات بگیریم».

سندرز چندی پیش نیز در توییتی از نابرابری‌ها در آمریکا انتقاد کرده و نوشته بود: «این غیر قابل قبول است که امروز در آمریکا بسیار پولدارها،‌ پولدارتر می‌شوند این در حالی است که خانواده‌های کارگران در حال تلاش هستند.ما ریاضت اقتصادی نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی هستیم که برای همه و نه اندک تعدادی کار کند».

 

سندرز در ادامه پیام خود به آمارهایی در این کشور اشاره کرد. بر اساس این آمار، ۱۴۰ میلیون آمریکایی جزو کم درآمدها حساب شده و ۹۲ میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند.در این آمار آمده که ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و ۴۰ میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند.

این سناتور دموکرات ایالت ورمونت به وضعیت وخیم سالمندان در آمریکا نیز اشاره کرده است.

وی در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: «بیش از نیمی از سالمندان آمریکا گفته‌اند که از رفتن به دندانپزشکی به دلیل هزینه آن خودداری می‌کنند این در حالی است که از هر 5 آمریکایی بالای 65 سال، یک نفر حفره‌های دندانی درمان نشده داشته و از هر سه نفر نیز دو نفر از بیماری لثه رنج می‌برد. این واقعیتی نیست که به اعتقاد من باید در ثروتمندترین کشور کره زمین بپذیریم».

این سناتور ایالت ورمونت در این پیام توییتری نوشت: «میلیون‌ها سالمند وجود دارند که توانایی پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی، سمعک یا عینک را ندارد. این موضوع در ثروتمندترین کشور جهان غیرقابل قبول است.»

وی نوشته بود: «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند. 22 میلیون آمریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند اما امروز در آمریکا، تعدادی از میلیاردرها 1.3 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد.»

سندر آمارهای جالبی نیز از وضعیت فقر در آمریکا ارائه کرده است.

بر اساس این آمار، 140 میلیون آمریکایی جزو کم درآمدها حساب شده و 92 میلیون نفر نمی‌توانند هزینه‌های خدمات درمانی را بپردازند.

در این آمار آمده که 50 میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نبوده و 40 میلیون با خطر بی خانمان شدن مواجه هستند.

بر اساس این آمار، 650 میلیاردر آمریکایی 1 تریلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند.

وی در پیامی دیگر نوشته بود: «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند. 22 میلیون آمریکایی می‌گویند که غذای کافی برای خوردن ندارند اما امروز در آمریکا، تعدادی از میلیاردرها 1.3 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. این چیزی است که یک اقتصاد تقلبی به آن شباهت دارد.»

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول