اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه کانادا: باید مقابل روسیه ایستاد

«ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا در‌ آستانه سفر دوره‌ای به اوکراین و اروپا، ضمن تکرار اتهام‌زنی غربی‌ها خواستار ایستادن در مقابل «اقدامات تهاجمی روسیه» شد.

وزیر خارجه کانادا: باید مقابل روسیه ایستاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه کانادا در ادامه اتهام‌زنی‌های مقام‌های غربی به روسیه درباره «تدارک حمله به اوکراین» با صدور یک بیانیه بر لزوم ایجاد بازدارنگی و ایستادن مقابل روسیه تاکید کرد.

دولت کانادا که از سال ۲۰۱۴ همنوا با آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل تحولات اوکراین تحریم‌های علیه روسیه اعمال کرده است، وزیر خارجه خود را به یک سفر دوره‌ای اعزام می‌کند.

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که «ملانی جولی» وزیر خارجه این کشور طی هفته جاری سفری دوره‌ای به مقر اتحادیه اروپا، ناتو، پایتخت فرانسه و اوکراین انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در کانادا جمعیت قابل توجه و از نظر سیاسی تاثیرگذاری از اوکراینی‌تبارها حضور دارند و دولت کانادا از زمان همه پرسی الحاق منطقه کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، مواضع تندی علیه مسکو اتخاذ کرده است.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا در بیانیه روز شنبه (امروز) خود مواضع و اتهام‌زنی‌های دولت غربگرای اوکراین و غربی‌ها درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را تکرار کرد.

وی تصریح کرد: «انباشت نیروها و تجهیزات روسیه در اوکراین و اطراف آن، امنیت کل منطقه را به مخاطره می‌اندازد. باید از این اقدامات تهاجمی جلوگیری و بازدارنگی ایجاد کرد. کانادا با شرکای بین‌المللی خود برای حفظ نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین کار خواهد کرد».

قرار است این مقام ارشد کانادایی در سفر به اوکراین با مقام‌های این کشور شامل نخست‌وزیر دیدار و با نیروهای نظامی کانادایی ملاقات کند. تعداد ۲۰۰ نظامی کانادایی از سال ۲۰۱۵ در چارچوب برنامه آموزشی در اوکراین مستقر هستند.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا سه شنبه هفته گذشته با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تماس تلفنی داشت.

 طبق بیانیه دفتر ترودو، نخست‌‍وزیر کانادا هشدار داد که «هرگونه تجاوز نظامی به اوکراین تبعات جدی از قبیل تحریم‌های هماهنگ (علیه روسیه) در پی خواهد داشت».

کانادا از سال ۲۰۱۴ هم راستا با مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، بیش از ۴۴۰ فرد حقیقی و حقوقی را در ارتباط با الحاق کریمه به روسیه تحریم کرده است.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا قرار است روز یکشنبه (فردا) به بروکسل برود و با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیدارهای جداگانه داشته باشد.

این مقام ارشد کانادایی، طبق برنامه بعد از بروکسل به پاریس سفر و با «ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه دیدار می‌‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول