اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهرداری‌ها به‌جای شهر، خودشان را اداره می‌کنند

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: شکل درآمدها در مدیریت جدید و نوین شهری تغییر کرده است، شهرداری ها در واقع خودشان را اداره می کنند در حالیکه باید شهر را اداره کنند و واقعیت این است که غالب منابع در حوزه های جاری و حقوق صرف می شود و از ارائه خدمات در حوزه های مختلف به مردم غافل می شوند.

شهرداری‌ها به‌جای شهر، خودشان را اداره می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، هادی گورابی مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار ورامین، اظهار کرد: شهر ورامین و شهدای ۱۵ خرداد این خطه طلیعه دار انقلاب اسلامی بوده و مذهبی بودن این دیار همیشه زبانزد بوده است.

وی گفت: در شهرهای همجوار استان تهران شهرهایی را داریم که شکل گیری آن به طوری بوده که با توجه به مهاجر پذیری شکل گرفته اما شهر ورامین از شهرهایی است که قدمت شهری آن بسیار بالا است و این ویژگی ها می تواند در حوزه مدیریت شهری هم به مجموعه مدیریت شهری کمک کند.

وی گفت: باید در شهر نگاه توسعه پایدار داشته باشیم، توسعه پایدار تفاوت می کند با رشد، اگر به یک بعد بپردازیم و به ابعاد دیگر نپردازیم در واقع یک تعریفی از رشد است، واژه توسعه پایدار، یعنی باید تمامی آن مهم رشد و توسعه یابد.

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: در حکم شهردار جدید ورامین آمده است، معماری ایرانی اسلامی که تاکید وزیر کشور بوده و با توجه به مواردی که توصیح داده شد یکی از موضوعاتی که در این شهر باید اجرا شود همین موضوع است، رشد در حوزه های اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی، بحث دیگر موضوع مبارزه با فساد است که باید توجه ویژه به آن داشت.

گورابی بیان کرد: بحث دیگر علم است، بعضا برخی ها فقط می گویند مبارزه با فساد اما علم مبارزه با فساد را ندارند، اینکه فقط فریاد بزنیم من می‌خواهم با فساد مقابله کنیم این طور نیست به خصوص در حوزه هایی همچون شهرداری ها، در واقع شهرداری ها آنقدر آیتم های گسترده ای دارند که اگر می‌خواهیم با فساد مقابله کنیم باید علم به آن موضوع را داشته باشیم که آقای مؤمنی باتوجه به رشته تحصیلی و مدیریتی که در حوزه شهرداری داشته است از عهده این کار برخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید تسهیل گری را برای مردم آسان کنند، اگر مردم این نگاه را ببینند نسبت به نظام و جمهوری اسلامی دیدگاه مثبتی پیدا می کنند، توجه به جوانان انقلابی و رویش های جدید که در گام دوم به آن‌ اشاره شده و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند و امیدوارم با نگاهی که آقای مؤمنی دارند کارها را به پیش خواهند برد.

این مقام استانداری تهران در خصوص درآمد های پایدار گفت: واقعیت این است که شکل درآمدها در مدیریت جدید و نوین شهری تغییر کرده است، شهرداری ها در واقع خودشان را اداره می کنند در حالیکه شهرداری باید شهر را اداره کنند و واقعیت این است که تمامی قالب منابع در حوزه های جاری و حقوق صرف می شود و از ارائه خدمات در حوزه های مختلف به مردم غافل می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شهردار جدبد ورامین این تراز را منفی کند، چون خدمات به مردم باید به نحو احسن ارائه شود، اگر خدمات مناسبی به مردم ارائه شود مردم یقینا قدردان هستند پس باید خدمات مناسبی را به مردم عزیزمان ارائه کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول