اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مالکان 550 هزار خودروی لوکس چگونه مالیات بدهند

صاحبان 550 هزار خودروی گران قیمت،‌ قبل از نقل و انتقال و تعویض پلاک با مراجعه به تارنمای سازمان مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات خودرو اقدام کنند.

مالکان 550 هزار خودروی لوکس چگونه مالیات بدهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دو سال است در قالب قوانین بودجه سالانه، دریافت مالیات از خودروهای گران قیمت و لوکس مصوب شده اما در دولت روحانی مسکوت ماند و به نتیجه نرسید. با استقرار دولت سیزدهم و نگاه عادلانه به مالیات و بازتوزیع ثروت در جامعه این قانون رنگ اجرا به خود گرفته و به گفته مسئولان در ماه‌های آتی برای نخستین بار این نوع مالیات بر دارایی اخذ می‌شود.

در همین باره داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی از شناسایی 550 هزار خودروی لوکس با همکاری راهور خبر داده است. وی عنوان کرده جمع مالیات محاسبه شده نیز 5600 میلیارد تومان است.

* نحوه دریافت مالیات

طبق گفته رئیس کل سازمان مالیاتی اگر خودروی لوکس دارید منتظر پیامک سازمان امور مالیاتی باشید و پس از آن با مراجعه به تارنمای مالیاتی، نسبت به ثبت نام و افزودن اطلاعات، مالیات خود را بپردازید. در غیر این صورت هنگام نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت تا بتوانید خودرو را منتقل کنید.

از سازمان مالیاتی خبر می‌رسد سامانه‌ای برای مالیات نقل و انتقال خودرو نیز طراحی شده که می‌توانند از طریق آن نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرد. در همین باره هادی خانی معاون فناوری‌های مالیاتی این سازمان بیان می‌کند انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می توانند با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند. در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به آنها و یا انتقال سند جلوگیری می‌شود.

وی گفته است: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم‌اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

به گزارش فارس، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه کلید خورد و طبق ماده 30 آن سازمان مالیاتی موظف به راه‌اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو شده بود. همچنین در روزهای اخیر لیستی از میزان مالیات خودروهای لوکس در فضای مجازی دست به دست می‌شود که سازمان امور مالیاتی جزئیات آن را تایید نکرد.

انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول