اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

استارتاپ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی موفق به ساخت محصولات آکوستیک نمدی شد

مدیرعامل شرکت «نوآوران نمد تا ابد»، مستقر در کارخانه نوآوری آزادی می گوید با توجه به افزایش میزان استرس و کاهش تمرکز افراد در محیط به دلیل وجود آلودگی‌های صوتی، محصولات آکوستیک نمدی را برای کاهش آلودگی صوتی و ارتقا آرامش و سلامت ذهن و روان افراد در محل کار تولید کردیم.

استارتاپ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی موفق به ساخت محصولات آکوستیک نمدی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، شرکت «نوآوران نمد تا ابد» که در کارخانه نوآوری آزادی مسقر است، موفق به تولید محصولاتی شده است که در اکوستیک محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت که در کارگاه نوآوری هفت و هشت کارخانه نوآوری آزادی مستقر است، توانسته با حمایت‌های پارک فناوری پردیس به تجاری سازی محصولاتش دست پیدا کند.

آرین ابوالحسنی مدیرعامل این شرکت گفت: در سال‌های گذشته با رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، بحث فضاهای کار اشتراکی یا کو ورکینگ‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در مجموعه کارخانه نوآوری آزادی هم، وجود چنین فضاهایی لازم بود. بنابراین پروژه فضاهای کار اشتراکی بیشتر و بهتر مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفت و تصمیم بر این شد، در این زمینه موضوع آلودگی صوتی و تاثیرات مهمی که در کارکرد افراد به ویژه به خاطر استرس می‌گذارد، مورد توجه ما قرار گیرد.
ابوالحسنی افزود: ما به صورت ریشه‌ای در موضوع آکوستیک و موادی که روی جذب صوت تاثیر دارند، تحقیق کردیم و به دنبال متریالی بودیم که هم در زمینه آکوستیک تاثیرگذار باشد و هم از زیبایی بصری برخوردار باشد، که با متریال نمد صنعتی آشنا شدیم. نمد صنعتی متریالی بود که در صنعت عایق سازی به ویژه در عایق موتور خودرو استفاده می شد و ما سعی کردیم نگاه ویژه‌تری نسبت به آن داشته باشیم.
او ادامه داد: با بررسی‌ها، تحقیقات و طراحی‌های انجام شده ما از این متریال در بازسازی کارخانه نوآوری آزادی و به ویژه در فضای کار اشتراکی زاویه که در این کارخانه قرار داشت، استفاده کردیم. پوشش جداره‌ها و برخی از کارهای طراحی در این فضای کار اشتراکی با استفاده از این نمد صنعتی انجام شد، که نقش چشمگیری در کاهش آلودگی صوتی در این فضا ایجاد کرد.
ابوالحسنی افزود: بعد از پروژه موفقی که در کارخانه نوآوری آزادی داشتیم و با توجه به بازخوردهای مثبتی که از اطرافیان و افراد حاضر در مجموعه به ما رسید، ترغیب شدیم که این شرکت را به عنوان یک گروه مستقل از گروه بزرگتری که در بازسازی کارخانه نوآوری آزادی نقش داشت تشکیل بدهیم، تا به صورت تخصصی‌تر در موضوع آکوستیک و استفاده از متریال جاذبه صوت کار کنیم.
او گفت: طراحی، ساخت، تولید و نصب کلیه پروژه‌ها و محصولات با متریال جاذب صوت از جمله نمد صنعتی، باهدف ارائه راهکارهای آکوستیکی در کلیه بخش‌های معماری و صنعت ساختمان با تاکید بر علم "روانشناسی محیط" و ارتقا سلامت ذهن و روان انسان‌ها است. همچنین استفاده از هرگونه مواد بازیافتی دیگر جهت تولید محصولات جدید و نوآورانه در راستای حفظ طبیعت و کمک به محیط زیست از مهمترین اهداف ماست.
او افزود: باید توجه داشت متریال نمد صنعتی که ما استفاده می‌کنیم، کاملاً تولید داخل ایران است و در ساخت آن حدود ۱۳ درصد از الیاف بازیافتی مانند درب پلاستیکی انواع پت‌ها استفاده می‌شود، که به نوعی در راستای کمک به محیط زیست می‌باشد.
ابوالحسنی گفت: با توجه به این که تولید این متریال به طور کامل در داخل کشور انجام می‌شود، نیاز ما را به واردات محصول مشابه برطرف می‌کند.

مدیریت فضای کاری در کنار بهره مندی از محیطی آرام
ابوالحسنی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که گروه ما انجام می‌دهد طراحی و تولید محصولات مختلف آکوستیکی است. این محصولات در دو صورت محصولات بزرگ مقیاس و محصولات کوچک مقیاس ارائه می‌شوند. هدف نهایی ما کاهش آلودگی صوتی و ارتقاء کیفیت فضایی است که منجر به بهبود کیفیت سلامت روانی و کاهش استرس می شود.
او با اشاره به محصولات بزرگ مقیاس شرکت افزود: این محصولات بیشتر در فضاهای کار اداری استفاده می‌شود. ما در هر پروژه با توجه به نیاز و درخواست‌های کارفرمایان، این محصولات را تولید می‌کنیم.
ابوالحسنی گفت: پارتیشن‌های آکوستیک که به صورت ریلی می‌تواند روی سقف نصب شوند یا به صورت چرخی روی زمین جابجا شود، یکی از محصولات بزرگ مقیاس ماست. این محصول در هر دو صورت، قابلیت تقسیم کردن فضاهای بزرگ را دارد و به دلیل همین خاصیت قابلیت جابجایی، به افراد آزادی عمل بیشتری را می‌دهد تا بتوانند ساختار مختلفی از فضای کاری خود داشته باشند و در هر زمانی که بخواهند می‌توانند چیدمان فضایی خود را تغییر دهند.
او ادامه داد: لایتینگ‌های خطی و دایره‌ای نمدی، که آکوستیک هستند و لوورهای سقفی که قابلیت ترکیب با لایتینگ را دارند، از محصولات کوچک مقیاسی هستند که به صورت ویژه و شاخص روی آنها کار می‌کنیم.
ابوالحسنی افزود: همچنین با توجه به پاندمی کرونا، این نیازسنجی نیز برای ما مطرح شد که افراد در فضاهای کار اشتراکی به نوعی باید ایمن باشند. بنابراین بحث جداساز های کوچک رومیزی آکوستیک نیز مطرح و در نهایت به تولید محصول دیوایدر آکوستیک منجر شد.
او گفت: یکی از محصولات ویژه‌ای که ما تولید کردیم لوورهای سقفی آکوستیک است که از شاخه‌های یو شکل نمدی تشکیل شده و قابلیت اتصال به سقف را دارد. این لوورهای سقفی اکوستیکی، علاوه بر جذب صدا، از لحاظ بصری هم به کیفیت فضا کمک می‌کند و در کنار افزایش کیفیت بصری، قابلیت تلفیق با نورهای خطی را هم دارد.
ابوالحسنی ادامه داد: این محصول در وهله اول به دلیل کاهش آلودگی صوتی و زیباتر کردن نورپردازی می تواند مورد توجه قرار گیرد، در مرحله بعد ما به دنبال هوشمندسازی این محصول هستیم به طوری که رنگ، دمای نور و شدت نور نیز قابلیت تنظیم داشته باشد.
حضور در پروژه های ملی و بین المللی
او گفت: با اتکا به تولید داخلی و توان مهندسین و طراحان شرکت توانستیم در پروژه های فضای کار اشتراکی آی‌تینک، دفاتر اداری کارگاه نوآوری هفت‌و‌هشت، فضای کار اشتراکی ساختمان کافه‌بازار، استودیوی تهیه فیلم شرکت دیجی‌کالا، فضای کار اشتراکی گروه ایده‌پردازان، خانه مطالعه خیابان فرشته، پروژه اداری شرکت رکسان‌دارا (گروه سن ایچ)، فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری ایران در نایروبی، کنیا، شوروم فنوس در شهر گنت بلژیک، دفتر مرکزی شرکت تکسرام و شوروم مشترک نمد و تکسرام ارائه خدمت داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت «نوآوران نمد تا ابد» گفت: با توجه به اینکه ما در فضای کارخانه نوآوری آزادی و سوله هفت و هشت مستقر بودیم، برای عضویت در پارک فناوری پردیس هم اقدام کردیم.
ابوالحسنی ادامه داد: یکی از مزیت‌های بزرگی که بودن در مجموعه پارک برای ما داشت این بود که طی کردن پروسه ثبت اداری و دریافت کدهای مالیاتی با سرعت خوبی پیش رفت. کمک‌های پارک فناوری پردیس پروسه ثبت شرکت و انواع بروکراسی های اداری را برای ما راحت تر کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول