اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

لیگ برتر والیبال| کلاف سردرگم مدعیان بهم می‌پیچد/ قعرنشینان در انتظار لغزش یکدیگر

کلاف سردرگم رتبه‌های دوم تا پنجم جدول لیگ برتر والیبال مردان در هفته هجدهم پیچیده‌تر خواهد شد.

لیگ برتر والیبال| کلاف سردرگم مدعیان بهم می‌پیچد/ قعرنشینان در انتظار لغزش یکدیگر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته هجدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (یکشنبه 26 دی‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، رامسر، گنبد، یزد، ورامین و آمل پیگیری خواهد شد.

در هفته هجدهم لیگ برتر والیبال نیز همچون هفته گذشته، جایگاه تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و آذرباتری ارومیه در صدر و قعر جدول بدون تغییر خواهد ماند. با این حال رقابت در بین تیم‌های دوم تا سیزدهم جدول بسیار نزدیک خواهد بود.

از یک طرف شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم صدرنشین فولاد مبارکه سپاهان به مصاف تیم چهارم جدول یعنی لبنیات هراز آمل می‌روند؛ رقابتی که با ویدئوچک برگزار خواهد شد. هرچند که برد و باخت در این بازی تاثیری در تغییر رتبه اصفهانی‌ها ایجاد نخواهد کرد، اما شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند به ارتقای رتبه امیدوار باشند البته در صورتی که پیکان تیم سوم جدول این هفته در تقابل با فولاد سیرجان ایرانیان (8 برد، 23 امتیاز و رتبه هشتم) تن به شکست دهد.

بهروز عطایی، سرمربی تیم والیبال هراز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد بازی هفته هجدهم تیمش مقابل سپاهان مدعی اظهار داشت: سپاهان تیم بسیار خوبی است و امسال هم توانسته عملکرد درخشانی داشته باشد. این تیم تا اینجای مسابقات مدعی جدی قهرمانی بوده و شرایط بسیار خوبی دارد. 

وی ادامه داد: ما هفته گذشته توانستیم نخستین پیروزی خود را مقابل هواداران جشن بگیریم و تلاش می‌کنیم در هفته پیش‌رو هم همین شرایط را داشته باشیم. می‌دانیم که کار سختی داریم، اما شناخت کافی از حریف داریم و برای کسب بهترین نتیجه وارد میدان خواهیم شد. بدون شک حضور هواداران و حمایت آنها هم به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم راحت‌تر به هدف خود برسیم.

سرمربی تیم والیبال هراز خاطرنشان کرد: تا اینجای کار از شرایط کلی تیم و شاگردانم رضایت دارم، اما باید تلاش کنیم تا بهتر شویم. در نیم فصل اول چند بازیکن مصدوم داشتیم که برای شروع نیم فصل دوم به ترکیب تیم اضافه شده‌اند. این روند دست کادر فنی را باز خواهد کرد و با خیال راحت‌تر به مصاف حریفان می‌رویم.

تیم آذرباتری ارومیه که در قعر جدول قرار دارد، در ورامین میهمان تیم شهرداری این شهر است. شاگردان ساسان خداپرست در تیم شهرداری ورامین 6 برد و 20 امتیاز در کارنامه دارند و صاحب رتبه دهم هستند و برای جهش از این جایگاه به پیروزی در بازی این هفته نیاز دارند. با این حال برد و باخت تاثیری در شرایط آذرباتری ارومیه ندارد.

تیم شهرداری ارومیه به عنوان یکی از مدعیان سکوی قهرمانی، در هفته هجدهم به مصاف سایپا می‌رود. هرچند که روی کاغذ تقابل تیم دوم و سیزدهم جدول رقابت نابرابری محسوب می‌شود، اما امتیاز میزبانی می‌تواند به شاگردان ناصر شهنازی در تیم سایپا انگیزه‌های لازم برای پیروزی را تزریق کند. این درحالی است که غفلت شهرداری ارومیه در بازی این هفته ممکن است به قیمت سقوط شاگردان محمدرضا تندروان از رتبه دومی تمام شود.

تقابل تیم‌های پنجم و ششم جدول هم در زمره رقابت‌های جذاب هفته هجدهم محسوب می‌شود؛ جایی که تیم پنجم جدول (مقاومت یزد) در خانه از راه‌یاب ملل مریوان میزبانی می‌کند. دو تیم به ترتیب با 28 و 27 امتیاز در تعقیب یکدیگرند و شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت علاوه بر حفظ جایگاه، نیم‌نگاهی هم به صعود دارند.

تقابل غیرمستقیم پاس گرگان و فولاد سیرجان ایرانیان بر سر رتبه هشتمی هم در نوع خود جالب توجه خواهد بود. گرگانی‌ها برای صعود به رتبه هشتم در بازی خارج از خانه محکوم به شکست هورسان رامسر (6 برد، 20 امتیاز و رتبه یازدهم) هستند. این درحالی است که سیرجانی‌ها برای حفظ جایگاه، حریف سختی مثل خوردوسازان پیکانی پیش رو دارند. به همان اندازه که پیروزی در بازی این هفته برای صعود پاس گرگان از رتبه نهم جدول موثر است، درصورت ثبت شدن این پیروزی در کارنامه هورسان رامسر، شاگردان مسعود آرمات هم می‌توانند به تصاحب رتبه دهم جدول دل ببندند.

شهرداری گنبد به عنوان تیم دوازدهم درحالی هفته هجدهم را استارت می‌زند که تاکنون 6 برد و 20 امتیاز کسب کرده و پیروزی در بازی خانگی نویدبخش فاصله گرفتن از رده‌های پایین جدول برایش خواهد بود. هرچند که به نظر نمی‌رسد این تیم در تقابل با مس رفسنجان به عنوان تیم هفتم جدول که 9 برد و 25 امتیاز در کارنامه دارد، کار آسانی در پیش داشته باشد.

برنامه کامل هفته هجدهم لیگ برتر مردان به شرح زیر است:

تهران، خانه والیبال، ساعت 15

پیکان – فولاد سیرجان ایرانیان

آمل، سالن پیامبر اعظم(ع)، ساعت 15:30

لبنیات هراز آمل – فولاد مبارکه سپاهان

رامسر، مجموعه ورزشی صدر، ساعت 16

هورسان رامسر – پاس گرگان

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16

شهرداری گنبد – مس رفسنجان

یزد، سالن شهداب، ساعت 16

مقاومت یزد – راه‌یاب ملل مریوان

ورامین، سالن گل‌عباسی، ساعت 16

شهرداری ورامین – آذرباتری ارومیه

تهران، خانه والیبال، ساعت 18

سایپا – شهرداری ارومیه

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول