اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایندیپندنت؛ عملیات «نجات سگ گُنده» برای بقای بوریس جانسون

روزنامه «ایندیپندنت» در خبری اختصاصی گزارش داد، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که به دلیل رسوایی اخیر تحت فشار برای استعفا قرار دارد، یک برنامه ویژه برای حفظ مقام خود در پیش گرفته است.

ایندیپندنت؛ عملیات «نجات سگ گُنده» برای بقای بوریس جانسون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که فشارها بر بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس برای استعفا تشدید شده است، یک رسانه انگلیسی از برنامه خاص وی برای نجات خودش خبر داد.

«ایندیپندنت» در خبری اختصاصی گزارش داد، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که به دلیل رسوایی اخیر تحت فشار برای استعفا قرار دارد، یک برنامه ویژه برای بقا در مقام خود در پیش گرفته است.

این روزنامه انگلیسی خبر داد، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در تلاش برای حفظ مقام نخست‌وزیرش در حال تهیه فهرستی از مقام‌هایی است که درصدد اخراج آنها است.

طبق خبر اختصاصی ایندیپندنت، برنامه ویژه برای نجات بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس از فشارهای برای استعفا به «عملیات نجات سگ گُنده» نامگذاری شده و خود جانسون هم از این اسم برای این برنامه استفاده کرده است.

منابع مطلع به روزنامه ایندیپندنت گفتند، طبق برنامه قرار است برخی از مقام‌های دفتر نخست‌وزیری انگلیس استعفا دهند که «دن روزنفیلد» رئیس کارکنان دفتر نخست‌وزیری و «مارتین رینولدز» منشی و دستیار شخصی جانسون از جمله این افراد هستند.

به گفته این منابع، برنامه مورد قبول در میان بوریس جانسون و مشاورانش این است که حداقل یک منصوب سیاسی ارشد و یک مقام ارشد در ارتباط با «رسوایی مهمانی» (Partygate ) باید از نخست‌وزیری کنار گذاشته شوند.

رسوایی برگزاری جشن «مِی گساری» در دفتر نخست‌وزیری انگلیس در دوره اول قرنطینه به منظور مقابله با همه گیری کرونا، جنجال‌های بسیاری در این کشور ایجاد کرد و فشارها بر بوریس جانسون برای استعفا را زیاد کرده است.

به دنبال تشدید این فشارها بوریس جانسون سرانجام او در نشست پارلمان انگلیس سخنرانی کرد و بابت نادیده گرفتن قرنطینه و برگزاری این جشن عذرخواهی کرد.

عذرخواهی نخست‌وزیر انگلیس مورد قبول مخالفان او قرار نگرفته و افرادی از قبیل «کر استارمر» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر خواستار کنار رفتن جانسون از نخست‌وزیری شده‌اند.

انتشار خبر اختصاصی ایندیپندنت درباره تدارک بوریس جانسون و حلقه نزدیک به او برای نجاتش از تشدید فشارهای برای استعفا در شرایطی انجام شده که دولت انگلیس روز جمعه (دیروز) به دلیل برگزاری دو مهمانی پیش از اجرای مراسم خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس، مجبور به عذرخواهی شد.

رهبر حزب کارگر در واکنش به افشای این دو مهمانی جدید اعلام کرد: «این اتفاق نشان می‌دهد که دفتر نخست‌وزیری تا چه اندازه پست و خوار شده است. عذرخواهی تنها کاری نیست که جانسون باید انجام دهد و او باید کار شایسته را انجام داده و استعفا دهد» (جزئیات بیشتر).

روزنامه ایندیپندنت سپس به سراغ مقام‌های دفتر نخست‌وزیری انگلیس رفته و نظر آنها را درباره خبر اختصاصی خود جویا شد. مقام‌های این دفتر از اظهارنظر درباره وجود طرح ویژه برای نجات بوریس جانسون اجتناب کردند.

ایندیپندنت از سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس درباره عملیات «نجان سک گُنده» سوال کرد و این سخنگوی گفت: «قطعا ما چنین عبارتی را به رسمیت نمی‌شناسیم».

این روزنامه در گزارش اختصاصی خود، از نتیجه یک نظرسنجی از مردم انگلیس با موضوع رسوایی اخیر دولت بوریس جانسون خبر داد.

 طبق این نظرسنجی، ۷۰ درصد از انگلیسی‌ها خواستار کناره‌گیری جانسون از نخست‌وزیری شده و ۲۱ درصد ابقای او در این منصب را خواستار شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول