اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

لزوم همکاری مجلس با سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای در ایجاد شغل

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: اعتبار پیش بینی شده برای بروز رسانی تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای چهار شهرستان اندیکا، مسجدسلیمان،لالی وهفتکل افزایش یافته و بزودی ابلاغ خواهدشد.

لزوم همکاری مجلس با سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای در ایجاد شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در اولین سفر به استان خوزستان به منظور بررسی وضعیت مراکز آموزشی شهرستانهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل جلسه تخصصی با ورناصری نماینده مجلس، مدیرکل، فرمانداران و روسای مراکز آموزشی درشهرستان اندیکا برگزار کرد.

حسینی نیا در این جلسه اظهار کرد: با توجه به پراکندگی و وجود مناطق روستایی و عشایری نیاز است رشته‌های آموزشی متناسب با وضعیت منطقه و نیاز بازار کار توسعه پیدا کند.

وی افزود: عمده مشکل جوانان کشور معضل بیکاری است و عمده معضلات اجتماعی و ناهنجاری جامعه بعلت فقدان مهارت در بین جوانان برای ایجاد شغل است.

رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای گفت: برای حل این معضل نیاز است در بخش مهارت و آموزش فنی وحرفه‌ای سرمایه‌گذاری شود تا شاهد تحول در مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال باشیم و مجلس شورای اسلامی می‌تواند در این راه کمک کند تا بتوان گامهای موثری برداشت.

وی ادامه داد: تفاهمنامه‌ها با جدیت پیگیری شوند تا با عملیاتی کردن آنها مهارت آموزی از طریق شرکای اجتماعی و ذینفعان مهارتی اجرایی شود.

غلامحسین حسینی‌نیا با اشاره به اینکه میتوان از ظرفیت خیرین، مساجد و آموزش و پرورش و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه مهارت و ارائه آموزش فنی وحرفه‌ای بهره‌مند شد این مهم نیازمند هم افزایی و تعامل بین بخشی است.

وی بیان کرد: بزودی خرید خدمات آموزشی برای تربیت نیروی ماهر به تعداد  یکهزار هزار نفر در هرچهار شهرستان در دستور کار سازمان و استان قرار می‌گیرد.

حسینی‌نیا عنوان کرد: اعتبار خرید تجهیزات برای افزایش سه رشته آموزشی متناسب با بازار کار مرکز لالی پس از اعلام نیازسنجی آموزشی تامین و بزودی پروژه نیمه کاره مرکز خواهران اندیکا تعیین تکلیف خواهدشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول