اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

جانباز 70 درصد خواستار ورود رئیس قوه قضائیه به پرونده قضایی‌اش شد +اسناد

یک جانباز 70 درصد قطع نخاع که مورد کلاهبرداری دو برادر قرار گرفته، اما رأی غیابی دادگاه در نهایت به نفع آن‌ها صادر شده، خواستار ورود رئیس قوه قضائیه به این پرونده شد.

جانباز 70 درصد خواستار ورود رئیس قوه قضائیه به پرونده قضایی‌اش شد +اسناد

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: سیدسعید صدرالدین جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع از جانبازان دفاع مقدس به علت مشکلات قضایی که گریبانگیر او شده است، درخواست دیدار با حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ریاست قوه قضاییه را دارد.

او درباره روند پرونده‌اش و مشکلاتی که متهمان بر سر راهش گذاشته‌اند،‌ به خبرنگار خبرگزاری فارس اینگونه توضیح می‌دهد: من ناتوان از حرکت هستم و ضعف شدید بینایی دارم. البته در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ عمل قرینه هم انجام دادم؛ منتها این ضعف بینایی همچنان پابرجاست (این موضوع به تأیید پزشک قانونی رسیده است).

بر اساس مدارک و مستنداتی که این جانباز به خبرنگار فارس نشان داده و پیوست همین گزارش است، گویا به این جانباز دفاع مقدس، اجازه احداث یک جایگاه عرضه گاز طبیعی CNG در شهر شیراز داده شده و او با اعتماد به ۲ برادر از هم محله‌ای‌هایش به دفترخانه اسناد رسمی رفته و بدون اینکه متوجه شود، آن ۲ برادر با هماهنگی یکی از کارمندان دفترخانه، وکالت بلاعزل را جای وکالت کاری جا می‌زنند. این‌ها بخشی از پرونده است که طبق اظهارات و ادعاهای جانباز دفاع مقدس با خبرنگار فارس در میان گذاشته شده است.


سیدسعید صدرالدین در اوایل جانبازی

صدرالدین با بیان اینکه در نظر داشته تمام عواید حاصل از این جایگاه گاز را به امور خیریه اختصاص بدهد، می‌گوید: پنج ماه از زمان بهره‌برداری جایگاه گاز گذشته بود و آن‌ ۲ برادر هیچ اطلاعی به بنده نداده بودند. بعد از تماس بنیاد شهید متوجه این موضوع شدم که آن ۲ برادر جایگاه را به نفع خود مصادره کرده‌اند. به همین خاطر شکایت کردم که با ورود قوه قضاییه جایگاه تعطیل شد.

بعد از تعطیل شدن جایگاه، پرونده‌های متعددی تشکیل می‌شود. دادنامه‌ای به شماره ۹۲۰۹۹۷۱۲۱۳۰۱۲۸۰۰ به کلاسه ۹۲۰۷۰۸ ث ۱۹ شعبه ۱۹ دادگاه تجدید نظر مبنی بر تحصیل مال از طریق نامشروع و تصرف عدوانی موجب محکومیت آن ۲ برادر می‌شود. در آن مقطع، دادگاه اصل وکالت‌نامه و صلح‌نامه را زیر سؤال می‌برد و آن ۲ برادر محکوم به حبس و جبران خسارت می‌شوند. 


وضعیت جسمی صدرالدین

بعد از این دادگاه،‌ در دادنامه‌‌ای ۹۲۰۹۹۷۱۲۰۳۰۰۴۲۸ به کلاسه ۹۲۰۱۵۹ شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر نسبت به برداشت غیرمجاز، متهمان محکوم به جبران خسارت به شرکت گاز و سعید صدرالدین می‌شوند. این در حالی است که مطابق دادنامه شماره ۹۴۰۹۹۷۷۱۲۱۶۰۱۶۲۸ به کلاسه ۹۴۰۸۸۸ ث ۲۰ شعبه ۲۰ دادگاه تجدید نظر که در آن متهمان خواستار اثبات سند مالکیت بودند،‌ دادگاه این خواسته را مردود اعلام می‌کند و رأی به نفع مرد جانباز صادر می‌شود.

این جانباز قطع نخاع با اشاره به رأی‌های صادره به نفع او از سوی دادگاه ابراز می‌دارد: بعد از پنج سال یکی از برادران دادخواست اثبات مالکیت را تقدیم دادسرای حقوقی کرد. منتها با توجه به شرایط کرونا و مشکلات جسمی و همکاری نکردن وکلایم، دادگاه رأی غیابی علیه من صادر کرد که متأسفانه واخواهی این دادنامه تأیید و قطعی شد و متهم، سند مالکیت گرفت. 

 

سیدسعید صدرالدین در گفت‌گو با خبرگزاری فارس از مشکلاتش می‌گوید

با توجه به رأی قطعی دادگاه اخیر و اینکه در رابطه با ابطال سند مالکیت قبلاً ۲ بار دادگاه رسیدگی تشکیل شده و رای نهایی خود را صادر کرده است، صدرالدین تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری متهمان را دارد. در این مرحله فقط با دستور ریاست قوه قضاییه امکان احقاق حقوق این جانباز دفاع مقدس وجود دارد. البته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در زمان تصدی دادستانی کشور، نامه‌ای برای پیگیری کارهای صدرالدین زده است که تا حدودی مشکل پرونده حل می‌شود.

 به گزارش فارس، سیدسعید صدرالدین بیش از ۳۸ سال روی تخت است و روزانه ۲۵ تا ۳۰ قرص مصرف می‌کند. او با عضویت در بسیج به جبهه اعزام شده و در سن ۱۹ سالگی در سال ۱۳۶۲ بر اثر اصابت تیر مستقیم به کمر در منطقه سردشت به درجه جانبازی نائل آمده است. او بستگان درجه یک هم ندارد و تنها در منزلش زندگی می‌کند. البته گاهی اوقات بسیجی‌های محل به او سر می‌زنند. او هم اکنون وضعیت جسمی خوبی ندارد و به سختی صحبت می‌کند.

 مستندات مرتبط  با پرونده جانباز صدرالدین مستندات مرتبط با پرونده جانباز صدرالدین  

 درخواست نماینده حقوقی بنیاد شهید از ریس دادگستری درخواست نماینده حقوقی بنیاد شهید از رئیس دادگستری 

 نامه‌ای که خطاب به رئیس پیشین بنیاد شهید نوشته شده است نامه‌ای که خطاب به رئیس پیشین بنیاد شهید نوشته شده است  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول