اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هنر بهترین ابزار ترویج نماز برای نسل جوان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هنر بهترین ابزار ترویج غیرمستقیم و تبلیغ نماز برای نسل جدید است.

هنر بهترین ابزار ترویج نماز برای نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز(معراج) با بیان اینکه نماز در سطح فردی نیاز فطری هر انسان است، اظهار داشت: در خصوص اثرات اجتماعی نماز می‌توان گفت که این فریضه الهی یک سبک زندگی را برای ما ترسیم می کند.

وی با بیان اینکه نماز عامل وحدت در امت اسلام است، اظهار داشت: همه امت اسلام با تمام فرقه هایی که در آن وجود دارد، در نماز اشتراک دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی، نماز از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که این فریضه الهی در کاهش آسیب‌ها و ایجاد زندگی سالم موثر است و جامعه را در مسیر مناسب قرار می‌دهد.

وی افزود: آمارها هم نشان می‌دهد که در ایام و ماه هایی که در آن‌ها روح عبادت و معنویت در جامعه تقویت می‌شود، میزان جرائم نیز کاهش پیدا می‌کند.

رفیعی گفت: با وجود استقرار نظام اسلامی و ادعایی که در خصوص جامعه اسلامی داریم، موضوع نماز آن طور که باید و شاید در شأن نظام و جامعه اسلامی نیست و در این مورد در زمینه اقدامات ترویجی و تبلیغی جای کار زیاد داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به لزوم استفاده از ظرفیت هنر در ترویج نماز اشاره کرد و افزود: آثار هنری که بتواند به طور غیرمستقیم، کارهای ترویجی و تبلیغی را در خصوص نماز برای نسل جدید ارائه کنند کم داریم.

وی ادامه داد: اکنون همه افراد بخش قابل توجهی از وقت خود را با رسانه می گذرانند، از این رو این بستر ابزاری است که اگر از آن غفلت کنیم، فقط تهدیدها و آسیب هایش را خواهیم دید، در صورتی که در بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ملی می توانستیم بهتر عمل کنیم.

رفیعی افزود: با ظرافت می‌توان از ابزار هنر در زمینه ترویج نماز استفاده مطلوبی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اظهار داشت: در برنامه‌ریزی مختلف ما هم خیلی نماز پایه نیست، در حالی که خود نماز به زندگی شخصی و اجتماعی نظم می‌دهد.

وی گفت: در ستاد اقامه نماز و دستگاههای اداری و اجرایی استان فعالیت های مختلفی در حوزه ترویج نماز صورت می گیرد ولی فعالیت ها باید خیلی بیشتر از این باشد و اقدامات از حالت صرفا اداری خارج شود، در این خصوص باید جذابیت ها را به ویژه برای نسل نوجوان و جوان افزایش دهیم.

انتهای پیام/2308/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول