اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه عوارض پایدار

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، از توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه عوارض پایدار و درج بارکد دوبعدی در قبوض عوارض پایدار سال 1400 خبر داد.

توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه عوارض پایدار

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، ابوالفضل فلاح درباره توسعه خدمات غیرحضوری در حوزه عوارض پایدار اظهارداشت: شهرداری تهران به منظور ارتقاِ کیفیت خدمات به شهروندان و تسهیل در امر پرداخت عوارض پایدار بدون نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری، دفاتر خدمات الکترونیک شهر و... علاوه بر توسعه خدمات در سامانه تهران من، اقدام به درج بارکد دو بعدی در قبوض عوارض سالجاری نموده است.

وی در خصوص نحوه استفاده از بارکد دوبعدی (QR Code) گفت: شهروندان می توانند با اسکن بارکد با دوربین تلفن همراه و یا نرم افزارهای بارکد خوان به تمام اطلاعات ملک خود اعم از مالی، درآمد، شهرسازی، جانمایی ملک و ... دسترسی پیدا کنند.

معاون شهردار تهران، با تاکید بر اینکه یکی از بهترین و سریع ترین راههای پرداخت عوارض و بهره مندی از خدمات غیرحضوری در حوزه "عوارض پایدار" شهرداری استفاده از بارکد دو بعدی مندرج در قبوض عوارض سال 1400 است، تصریح کرد: پرداخت یکجای عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند از طریق بارکد مذکور امکان پذیر است. 

فلاح گفت: بارکد دو بعدی ( کلید اطلاعات ملک) گامی است در راستای دستیابی به شهری هوشمند و در آینده نزدیک امکانات و خدمات غیر حضوری بسیاری از این طریق در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: یکی دیگر از کاربردهای بارکد دو بعدی امکان آگاهی از کد شناسایی واحد، میزان بدهی و تخلفات ساختمانی احتمالی است که در زمان نقل و انتقال واحد به آسانی در دسترس شهروندان قرار خواهد داشت.

معاون شهردار تهران، با بیان اینکه شهروندانی که عوارض امسال ملک خود را تا ۲۹ اسفندماه پرداخت کنند، مشمول جوایز خوش حسابی عوارض و بهای خدمات خواهند شد، گفت: شهروندان می‌توانند با پرداخت به موقع عوارض از ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی عوارض نوسازی و مشاغل و بخشودگی ۱.۵ درصد ماهیانه بهای خدمات مدیریت پسماند نیز برخوردار شوند. 

وی در مورد شرایط ویژه در پرداخت معوقات بهای خدمات مدیریت پسماند سال 1400 افزود: مودیانی که نسبت به تسویه معوقات پسماند خود تا پایان سال 1400 به صورت یکجا اقدام نمایند، بدهی آنها تا پایان سال گذشته بر اساس ارقام سال 99 محاسبه می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، بیان داشت: چنانچه این پرداخت به سال 1401 موکول شود مبلغ مذکور دچار افزایش شده و تمامی معوقات از سال 93، مطابق با آخرین بهای پسماند مصوب شورای اسلای شهر تهران، و بهای تمام شده سال 1401 محاسبه و اخذ خواهد شد.

گفتنی است، شهروندان می توانند از طریق مراجعه به سامانه و یا اپلیکیشن تهران من، ارسال کد شناسایی ۱۵ رقمی ملک یا آپارتمان و کد ۱۲ رقمی غیرمسکونی به شماره 1370000070 و دریافت لینک پرداخت، سامانه تلفنی ۱۳۷، کد دستوری #137* و...، نیز به صورت غیر حضوری نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نمایند؛ همچنین امکان تقسیط مبالغ و رویت سوابق پرداختی در سامانه تهران من فراهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول