اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از آتش زدن خودروهای‌لاکچری تا سنگ‌پرانی و قتل! / پلیس: مجرمان دستگیرشدند؛ با قاطعیت برخورد می‌کنیم

تخریب ۱۰ دستگاه خودرو توسط خواستگار خشمگین،آتش زدن ماشین‌های لاکچری از روی حسادت و سنگ پرانی به خودروها و کشته و مجروح شدن ۸ نفر از جمله مهمترین حوادث این روزهای پلیس تهران است.

از آتش زدن خودروهای‌لاکچری تا سنگ‌پرانی و قتل! / پلیس: مجرمان دستگیرشدند؛ با قاطعیت برخورد می‌کنیم

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: شکستن شیشه، تخریب، آتش زدن و حالا هم سنگ پرانی؛ کلیدواژه‌های این روزهای پرونده‌های تخریب خودرو شده اند؛ تخریبی که متاسفانه بوی خون گرفته و یک مرد ۳۳ ساله و یک زن ۴۵ ساله را قربانی کرده است؛ آن هم به واسطه برخورد بلوک‌های سیمانی به خودرو در هنگام رانندگی از سوی فردی ۴۵ ساله؛ متهمی که انگیزه اش را تخلیه خشم از مردم و افرادی که او را طرد و مسخره کرده اند اعلام کرده است!

پرونده اول:جزئیات سنگ پرانی در دو بزرگراه نواب و یادگار امام/ زن ۴۵ ساله و مرد ۳۳ ساله جان باختند

خبر کوتاه و ناگوار بود! خودرویی بر اثر اصابت سنگ از وسط اتوبان دچار سانحه شد؛ راننده که مردی ۳۳ ساله بود جان باخت و خودروهای دیگر هم آسیب دیدند.

 این حادثه در تاریخ ۱۲ آذر در بزرگراه یادگار توسط پلیس راهور تهران ثبت و اعلام شد؛ پلیس تهران هم از همان لحظه دست به کار شد و پلیس‌های تخصصی پیشگیری و آگاهی با ماموریت ویژه و تشکیل ۵۰ تیم محسوس و نامحسوس برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان وارد عمل شدند اما هنوز توفیقی حاصل نشده بود که حادثه دیگری به وقوع پیوست؛ این بار در ۹ دی و در بزرگراه نواب.

 در این حادثه خانم ۴۵ ساله که راننده یک خودرو بود به همان طریق یعنی با اصابت بلوک سیمانی به خودرو دچار مصدومیت شده و در ادامه جان باخت و چند خودروی دیگر نیز دچار سانحه شدند.

 بعد از آن تیم های پلیس با شدت و قوت بیشتری ماجرا را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند؛ در این راستا ده نفر بازداشت شدند اما متهم اصلی بین آنها نبود!

کار متوقف نشد؛ تحقیق، بررسی، اقدامات فنی، بازبینی دوربین‌های محل وقوع جرم همراه با دهها ساعت کار پلیسی مأموران در نهایت نتیجه داد و مأموران پلیس پیشگیری پنجشنبه بیست و سوم دی ماه در حالیکه متهم دوباره قصد داشت حادثه دیگری رقم بزند وی را شناسایی و دستگیر کرده و با مطابقت بااسناد و عکس دوربین‌های موجود در صحنه مشخص گردید که این متهم همان جنایتکاری است که دو حادثه قبلی را در ۲ بزرگراه یادگار امام و نواب رقم زده و با سنگ پرانی، کشته شدن دو نفر و مجروحیت ۶ نفر و آسیب به هشت خودرو را رقم زده است.

پرونده دوم: خواستگار خشمگین ۱۰ خودرو را تخریب کرد

در پی تخریب ۱۰ دستگاه خودرو در یکی از محله‌های شهرری در طی دو روز با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شناسایی و دستگیری عاملان تخریب در دستور کار پلیس قرار گرفت و با رصد میدانی و تحقیقات تخصصی بالاخره هویت عامل اصلی تخریب ها مشخص شد.

 متهم بعد از دستگیری در تحقیقات انجام شده انگیزه خود از تخریب خودروها را واکنش به رد درخواست ازدواج از دختری عنوان کرد که ساکنان آن محدوده بود!

پرونده سوم: حسادت؛ انگیزه مرد جوان در حریق عمدی خودروهای گران قیمت 

در پی وقوع چند فقره حریق عمدی خودرو های مدل بالا و گران قیمت در محله نارمک، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات کلانتری 127 نارمک قرار گرفت.

در تحقیقات محلی و پالایش اطلاعات به دست آمد در محدوده جغرافیای جرم، جوانی حدودا 25 ساله با کلاه مشکی و صورت پوشیده با ریختن مواد اشتعال زا بر روی خودروهای گران قیمت آنها را به آتش می کشد.؛ آن هم پنج دستگاه خودرو از جمله یک دستگاه خودروی بنز و یک دستگاه خودروی بی ام و.

در بررسی بعمل آمده هویت و محل سکونت این مرد جوان محله نامجو شناسایی و با اخذ مجوزهای قضائی متهم در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر شد.

متهم در کلانتری به بزه انتسابی معترف و اظهار کرد که با توجه به وضعیت مالی ضعیف خانوادگی، انگیزه خود را از انجام این اعمال، حسادت به داشتن خودروهای گران قیمت اعلام کرد.

گفتنی است کارشناسان ارزش ریالی خسارت وارده به مال باختگان را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام کرده اند و متهم به همراه 4 شاکی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

پرونده چهارم: عربده‌کشی و قدرت‌نمایی با تخریب ۸ خودرو!

چندی پیش در پی تماس شهروندان با مرکز 110 مبنی بر عربده‌کشی و فحاشی و تخریب 8دستگاه خودرو، توسط افراد ناشناس سریعاً تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ وارد عمل شده و با بررسی های صورت گرفته مشخص شد یکی از اراذل و اوباش سطح دار پایتخت که دارای سوابق متعددی همچون سرقت، درگیری و... است با چند نفر از همدستانش ضمن عربده کشی و قدرت نمایی شیشه های 8 دستگاه خودروی شهروندان را تخریب کرده و پیش از حضور پلیس از محل وقوع جرم به سرعت گریخته اند.

 در ادامه با اخذ دستورات قضائی و بعد از دوماه تعقیب و مراقبت و در حالی که متهم از ترس دستگیری خود را مخفی کرده بود تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت وی را در حالی که قصد داشت به مکان دیگری جا به جا شود دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

پلیس: جای نگرانی نیست/ امنیت برقرار است

سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در واکنش به حوادث رخ داده در تهران و نگرانی شهروندان از موضوعات اخیر اظهار داشت: برخی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد که شاید احساس امنیت را خدشه‌دارکند اما پلیس که وظیفه برقراری نظم و امنیت را به عهده دارد همواره در صحنه بوده و امنیت را برقرار می سازد.

 وی با بیان این مطلب که برخی‌ها به این قبیل حوادث دامن زده و می‌گویند امنیت نیست؛ گفت: کاهش آمار جرائم و سرقت ها در پایتخت نشان دهنده برقراری امنیت و آرامش در پایتخت است.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که مأموران پلیس در همه ساعات شبانه روز در معابر، بزرگراه‌ها و پارک ها به صورت گشت‌های پیاده، موتوری و خودرویی حضور داشته و همچنین از طریق دوربین های موجود در معابر امنیت تهران را رصد، بررسی و پیگیری می‌کنند به شهروندان اعلام کرد:جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که پلیس در صحنه حضور دارد و با قاطعیت با برهم‌زنندگان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد.

 وی به موضوع تخریب خودروها اشاره و بیان داشت: گاهاً مساله تخریب خودروها بر اساس اختلافات شخصی یا تسویه حساب ها رخ می دهد؛ در خصوص مسئله سنگ پرانی هم که منجر به کشته شدن دو شهروند و مجروحیت ۶ نفر دیگر شد مجرم قبل از ارتکاب جرم دیگری در صحنه دستگیر شد.

سردار هداوند در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص وضعیت روحی و روانی متهم این پرونده اعلام کرد: متهم دستگیر شده بعد از تکمیل پرونده به دادگاه فرستاده شده و قاضی پرونده و وضعیت  متهم را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول