اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

فرزند شهید فخری‌زاده: پدرم نه فقط برای مردم که برای ما هم ناشناخته بود

فرزند شهید فخری‌زاده گفت: پدرم به همان اندازه که در کار برای مردم گمنام بود، برای خانوده‌اش هم گمنام بود و اعضای خانواده در جریان ریز امور نبودند، اما به واسطه جو امنیتی ۲۰ سال اخیر برای او می‌دانستیم اتفاقات مهمی در حال انجام است.

فرزند شهید فخری‌زاده: پدرم نه فقط برای مردم که برای ما هم ناشناخته بود

به گزارش خبرگزاری فارس، فرزند شهید فخری‌زاده در گفت‌وگو با رادیو مقاومت گفت: پدرم به همان اندازه که در موضوعات کاری برای مردم گمنام بود، برای خانوده‌اش هم گمنام بود و اعضای خانواده در جریان ریز امور نبودند، اما به واسطه جو امنیتی که در ۲۰ سال اخیر برای شخص ایشان و کل خانواده حاکم بود، می‌دانستیم اتفاقات مهمی در حال انجام است، زیرا تا قبل هفتم آذرماه ۹۹ طی ۴ نوبت مورد حمله تروریستی نافرجام قرار گرفتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشخص شدن حجم و اهمیت فعالیت‌های این شهید برای خانواده بعد از واقعه شهادت، اظهار کرد: ویژگی‌های شخصیتی و رفتار ایشان برای ما آشکار بود، اما در حوزه‌های کاری بسیاری از موضوعات بعد از شهادت ایشان روشن شد؛ به گونه‌ای که سرلشکر باقری در مراسم چهلم شهید اشاره کردند: «بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های شهید به دلیل مسائل امنیتی و محرمانه بودن، غیر قابل بازگو کردن است». اما می‌دانیم که همان ۱۰ درصد از فعالیت‌های علنی شده ایشان هم کارهای بسیار بزرگی از جمله پدافند زیستی و هسته‌ای کشور بوده است.

وی ادامه داد: یکی از قدیمی‌ترین دوستان و همکاران شهید می‌گوید: «این شهید در طول ۳۰سال خدمت تخصصی، کاری را انجام نداد؛ مگر آنکه برای اولین بار در کشور یا دنیا انجام می‌شد».

این فرزند شهید با اشاره به اینکه موضوع ساخت واکسن کرونا و کیت تشخیص توسط شهید فخری‌زاده به ماه‌های آذر و دی سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد، گفت: در زمانی که هنوز کشوری به این موضوع ورود نکرده و ویروس کرونا در چین شایع شده بود، شهید فخری‌زاده به همراه تیم‌های تحقیقاتی اقدام به انجام تحقیقات کردند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خودش اولین داوطلب دوز واکسن کرونا در مراحل ابتدایی تحقیقات شهید فخری‌زاده بوده و این واکسن در حال حاضر در چه مرحله‌ای است، گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی و رسانه‌ای، از سه ماه قبل که این واکسن وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی شده است، مجوز تولید عمومی آن آغاز شده و هم اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها مورد استفاده است.

این فرزند شهید در مورد نحوه شهادت شهید فخری‌زاده گفت: تروریست‌ها قبل از حرکت شهید فخری‌زاده، سامانه تشخیص هویتی در مسیر نصب کرده بودند و در زمان رسیدن شهید به محل ابتدا از خودروی نیسان مهاجمان، سه تیر هوشمند و بی‌صدا به سمت خودروی ایشان شلیک شده که به بخش‌های حساس خودرو اصابت می‌کند و چون ترور با هوش مصنوعی برنامه ریزی شده بود، باید اول خودرو را متوقف می‌کردند و در مرحله بعد سه تیر به شیشه سمت راننده شلیک می‌شود و به دلیل ضد گلوله نبودن خودرو، ایشان سریعا از خودرو پیاده شده‌اند اما در نهایت با اصابت ۵ گلوله به کمر و قلب، به شهادت می‌رسند.

وی در پاسخ به آخرین سوال درباره وظیفه جوانان کشور در ادامه راه این شهید بیان کرد: شهید فخری‌زاده یک سلاح بیشتر نداشت و آن هم قلمش بود و همچنان‌که شهید فخری‌زاده اعتقاد داشت، اگر جوانان ایرانی در مسیر تولید علم قرار بگیرند، دنیا جیره خوار تولیدات علمی ایرانیان خواهد شد. اینجانب از جامعه علمی کشور به ویژه جوانان و نوجوانان تقاضا دارم نگذارند قلم این شهید بر زمین بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول