اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

امسال 900 میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان هزینه می‌شود

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود 900 میلیارد تومان در سال 1400 برای سیستان و بلوچستان برای مدرسه سازی هزینه خواهد شد.

امسال 900 میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهراله رخشانی مهر امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان در مدرسه سازی سیستان و بلوچستان بدون کمک خیرین هزینه کردیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: طرح جمع آوری بخاری‌های نفتی را در دست اجرا داریم که  بیشترین بخاری های نفتی مربوط به سیستان و بلوچستان با 12 هزار بخاری بود، مابقی هم جمع خواهد شد،  130 میلیارد تومان هم برای جمع آوری 1700 بخاری دیگر در این استان تا سال آینده هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: در هر کدام از شهرهای استان، یک پروژه بزرگ 5 هزار و 200 متری به نام دارالفنون ها در دست اجرا داریم که سال 95 در مشهد اجرا شده در این استان نیز انجام خواهد شد.

رخشانی مهر بیان کرد: 50 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها در اختیار اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان قرار داده ایم،30میلیارد تومن هم برای هوشمند سازی و خرید تبلت دانش آموزی گذاشته ایم.

وی افزود: امسال هم حدود 800 میلیارد تومان تاکنون تخصیص داده شده که 120 میلیارد تومان طلبشان هست که از محل اعتبارات سفر تامین اعتبار خواهد شد.

وی گفت: حدود 900 میلیارد تومان در سال 1400 برای سیستان و بلوچستان برای مدرسه سازی هزینه خواهد شد.

ترک تحصیل دانش آموزان سیستان بلوچستان به دلیل مشکلات اقتصادی است

 استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمبود ۱۸ هزار کلاس درس و نیاز به ساخت سالانه ۲ هزار کلاس در سیستان و بلوچستان نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی در این استان است که اگر صورت نگیرد با یک بحران جدی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان باید از ظرفیت دستگاه های درآمدزا در کشور استفاده شود و نگاه دولتمردان نسبت به این موضوع جدی شده و می طلبد از روی کاغذ بر روی زمین پیاده شود. 

وی افزود: با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی مردم در استان، ایجاد مدارس شبانه روزی برای کاهش هزینه های تحصیل یک نیاز ویژه است و یک برش ویژه می‌طلبد. 

وی تصریح کرد: برخلاف تصور رایج، مردم این استان با تحصیل فرزندان خود مخالفتی ندارند بلکه به دلیل نداشتن توان مالی برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها فرزندانشان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند. 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در استانی که در تمامی شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در رتبه آخر است و با میانگین کشوری فاصله کهکشانی دارد، باید نگاهی ویژه به مشکلات موجود داشت و راه حل ویژه اتخاذ کرد.

مدرس خیابانی ضرورت توسعه هنرستان ها در استان را راهبردی عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان استانی تجاری است که از محل درآمدهای تجاری برای توسعه صنایع در این استان استفاده می‌کنیم و بر همین اساس برای داشتن نیروهای فنی و بومی برای به کار گیری در این صنایع، به رشته‌های فنی و حرفه ای بیش از سایر رشته ها نیازمندیم که ایجاد و توسعه هنرستان ها را ضروری می‌کند. 

وی ایجاد فضاهای آموزشی و دانش آموزی در سواحل مکران  را یکی از عوامل مهم توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: زمین اردوگاه دانش آموزی در چابهار تامین است و آموزش و پرورش باید برای ساخت آن اقدام کند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر ایجاد آموزش و پرورش ناحیه ۳ زاهدان و ساخت مدرسه در مدارس حاشیه شهر زاهدان و چابهار تاکید کرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول