اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

یک‌سوم افتخارات ورزشی کشور مربوط به مازندران است/ تصمیم‌گیری جدی در حوزه جوانان

معاون وزیر ورزش و جوانان به ظرفیت  بالای ورزشی  مازندران اشاره کرد و گفت: یک سوم افتخارات ورزشی کشور مربوط به این است ولی خاص حوزه‌های فعالیت‌های اجتماعی و کنش‌گری‌های جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

یک‌سوم افتخارات ورزشی کشور مربوط به مازندران است/ تصمیم‌گیری جدی در حوزه جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در جلسه ستاد سامان‌دهی جوانان، اظهار کرد: ستاد سامان‌دهی امور جوانان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود تا ظرفیت دستگاه‌های اجرایی متفاوت ارائه کرده و موانع بر سر راه بررسی کنند.

وی با بیان اینکه دولت جدید سیاست‌هایی در حوزه مسکن و اشتغال در دستور کار دارد، افزود: در شورای عالی اشتغال وزیر مربوطه سیاست‌های خود را ارائه کرده که در هر استان بسته به ظرفیت‌های آن استان بالفعل و اجرایی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و اقدامات انجام شده دستگاه‌ها را در قالب این ستاد پیگیری و رصد خواهیم کرد ، اضافه کرد: استان مازندران با بیش از یک میلیون جوان جز استان‌های جوان و پرظرفیت کشور ما است.

این مسوول به ظرفیت  بالای ورزشی  مازندران اشاره کرد و یادآور شد: یک سوم افتخارات ورزشی مربوط به این است ولی خاص حوزه‌های فعالیت‌های اجتماعی و کنش‌گری‌های جوانان باید مورد توجه قرار گیرد که برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار استاندار قرار گرفته و وعده‌هایی برای حمایت از جوانان در سطح استان چه در سطح تصمیم‌گیری و مدیریت و چه برای حمایت از انان دنبال خواهد شد.

 

*رسیدگی جدی به حوزه های اشتغال و ازدواج

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این جلسه، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای پیرامون رسیدگی به مشکلات جوانان استان داشتیم که بحث ما در حوزه جوانان مازندران تقریبا مسایل مشابه کل کشور را در این حوزه داریم.

وی افزود: مساله اشتغال و ازدواج جوانان جز مسائل اولیه موضوعات مربوطه حوزه جوانان است که در ارتباط با اشتغال جوانان در جلسه شورای اجرایی استان، مسائل مختلفی مطرح شد به‌ویژه در حوزه کسب و کار جوانان تصمیم گرفته شده بنا داریم در سال آینده فرمانداری‌های شهرستان‌ها را به‌عنوان فرمانده اصلی در بحث اشتغال و ازدواج جوانان قرار دهیم.

استاندار مازندران بیان کرد: در ارتباط با موصوع ازدواج تسهیلاتی که دولت در حوزه بحث مسکن برای تشویق جوانان به ازدواج درنظر گرفته و ثبت‌نام در مسکن ملی پیشنهاد شده امیدوار هستند این دو مساله به حل مشکل ازدواج کمک کند.

این مسوول بیان کرد: امروز توجه به جوانان به شعار تبدیل شد رسیدگی به مسائل جوانان متنوع است که باید به‌صورت دقیق رصد شود و در دستور کار قرار گیرد.

حسینی‌پور با اعلام اینکه ۵۰ درصد در حوزه مدیریتی از جوانان بهره‌گیری کنیم که امیدواریم این مهم را به سرانجام برسانیم، خاطرنشان کرد: جوانان حس کنند در تصمیم گیری‌ها هستند من احساس میکنم واگرایی اتفاق افتاده و در این زمینه دیده نمی‌شوند که باید در برنامه‌ها باتوجه به علاقه و برنامه دولت جدید لحاظ شوند.

 

*سنت‌شکنی در حوزه بکارگیری جوانان

وی یادآور شد: همانطوری‌که در کابینه سنت‌شکنی کردند و از جوانان بهره‌گیری کردند که شروع خوبی خواهد بود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سازوکار تسهیلات ازدواج فراهم شود، گفت: امیدواریم باحضور جوانان در حوزه‌های مدیریتی در مسایل اجرایی در خدمت جوانان باشیم که شروع خوبی خواهد بود.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول