اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نفت به 19 سنتی کانال 85 دلاری رسید

در ادامه معاملات امروز بازار جهانی انرژی، قیمت نفت برنت تا رسیدن به رقم ۸۵ دلار فقط ۱۹ سنت فاصله دارد.

نفت به 19 سنتی کانال 85 دلاری رسید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۸۴.۸۱ دلار رسید که نسبت به دیروز همین موقع حدود یک دلار افزایش داشته است.

قیمت نفت آمریکا هم ۸۲ ۶۷ دلار در هر بشکه تعیین شد.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در معاملات روز گذشته بازار جهانی انرژی ۸۴.۳۵ دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، در معامله ۲۴ ساعت گذشته تقریباً قیمت نفت ۲ درصد رشد کرده و یکی از دلایل آن کاهش ارزش دلار در بازار جهانی بوده است.

از سوی دیگر کاهش میزان نفت انبار شده در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان مزید بر علت شده و در کنار کاهش نگرانی ها نسبت به تبعات شیوع ویروس کرونا من تقاضا برای حامل های انرژی در جهان قیمت نفت را به بالاترین میزان دو ماه گذشته رسانده است.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داده که میزان ذخایر نفت انبار شده در آمریکادر هفته گذشته ۴.۶ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۱۳ میلیون بشکه رسیده است. که رقم پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۸ تاکنون به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول