اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اولویت اصلی دولت سیزدهم رفع مشکلات است/ حمایت از کشاورزان دستور کار کارگروه استانی رفع موانع تولید

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم اولویت اصلی بر رفع مشکلات و کاهش موثر دغدغه های همگانی استوار است، گفت: مسؤولان ملزم هستند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های جاری رسانه‌ای در شهرستان‌ها و استان، اوقات دیدارهای عمومی خود را اطلاع رسانی همگانی کنند.

اولویت اصلی دولت سیزدهم رفع مشکلات است/ حمایت از کشاورزان دستور کار کارگروه استانی رفع موانع تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، امروز سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در نخستین سفر کاری خود به شهرستان‌ها به شهرضا سفر کرد؛ در این سفر یک روزه وی به همراه معاونان و مدیران کل استان در شهرک صنعتی رازی شهرضا حضور پیدا کرد و از نزدیک با مشکلات صنعتگران آشنا شد.

وی که در یک دهه گذشته فرماندار این شهرستان بود تا حدودی در جریان مشکلات این شهرستان قرار داشت؛ مرتضوی اولویت اصلی ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید استان را اهتمام مجدانه در راستای مقابله با تعطیلی صنایع به ویژه حمایت از پویایی صنایع نیمه تعطیل و افزایش اشتغال پایدار دانست و بر حل مشکلات صنعتگران و قول مساعد برای پیگیری معضلات این شهرک را داد.

 

بازدید سرزده استاندار از روستای امامزاده علی اکبر

استاندار اصفهان در ادامه سفر خود بدون برنامه‌ریزی قبلی به صورت سر زده به روستای امامزاده علی‌اکبر رفت و با روستائیان دیدار و گفت‌وگو کرد، وی با تأکید بر ضرورت حمایت از اقتصاد روستایی و افزایش بهره‌وری دستگاه‌های خدمت‌رسان در روستاها گفت: یکی از راه‌های مؤثر به منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به کلان شهرها و توسعه پدیده حاشیه نشینی، حمایت هدفمند از اقتصاد روستا، افزایش خدمات و ایجاد مشاغل پویا و پایا در روستاها است. 

مرتضوی در این حضور توسعه گردشگری روستایی را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان دانست.

 

استاندار اصفهان در ادامه این بازدید با حضور در مزار شهدای دفاع مقدس شهرضا و شهید همت با شهدا تجدید میثاق کرد، وی سپس با حضور در امامزاده شاهرضا(ع) و زیارت امامزاده بر توسعه پایدار امامزاده شاهرضا تأکید کرد.

تأکید استاندار بر تحقق هرچه سریع‌تر طرح جامع امامزاده شاهرضا

وی حمایت و هم مسؤولان شهرستانی و استانی بر تحقق هر چه سریع‌تر طرح جامع امامزاده شاهرضا تأکید کرد و گفت: با توجه به سپری شدن یک دهه در راستای رفع کامل این نقایص و دشواری ها اقدامی کارآمد و موثر انجام نشده است و امیدوار هستیم امروز با هم‌افزاییی دستگاه‌های استانی و شهرستانی این طرح به نتیجه برسد.

 

مرتضوی در ادامه در اداره جهاد کشاورزی شهرضا حضور پیدا کرد و گفت: کم آبی و بحران خشکسالی یک موضوع همه‌گیر در فلات مرکزی ایران است که علاوه بر اهتمام مسؤولان در راستای عدالت توزیع منابع آب، مهم‌ترین راهکار تعاملی کشاورزان با دستگاه‌های ذی ربط استمرار بر رویکرد جاری مدیریت اصلاح الگوی کشت است.

 استاندر اصفهان با تأکید بر اینکه تسهیلات تشویقی برای کشاورزی مطابق با روند جاری در مدیریت اصلاح الگوی کشت و گسترش طرح کشت‌های گلخانه‌های باید دنبال شود، بیان کرد: ایجاد شرکت تعاونی‌های کشاورزی و شناسایی هوشمندانه بازار فروش محصولات کشاورزی مطابق با زنجیره تولید و بر مبنای نیاز سنجی‌های علمی و برنامه‌ریزی شده باید مورد توجه قرار بگیرد. 

شناسایی هوشمندانه بازار فروش محصولات کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد

وی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، خواست تا در راستای اعطای تسهیلات کشاورزی مطابق با ضوابط و قوانین جاری از اقشار مختلف تولیدکننده به ویژه کشاورزان حمایت لازم و راهبردی را در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌ها و کمیته های مربوطه ابلاغ و عملیاتی کند.

حضور در مناطق کم‌برخوردار شهرستان شهرضا یکی دیگر از برنامه‌های استاندار اصفهان بود، مرتضوی با حضور در محله خمینی‌آباد در جمع مردم این محله قرار گرفت و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

اولویت اصلی دولت سیزدهم رفع مشکلات است

وی در این جمع تأکید کرد: در دولت سیزدهم اولویت اصلی بر رفع مشکلات و کاهش موثر دغدغه های همگانی استوار است. 

معیشت، آسفالت معابر عمومی، ضعف در موضوعات بهداشتی و خانه بهداشت روستا، کمبود امکانات رفاهی و خدماتی از جمله مهم‌ترین مشکلات مردم این منطقه بود که استاندار در تماس با مدیران کل موارد را پیگیری کرد.

ملاقات مردمی استاندار با مردم شهرضا

ملاقات مردمی نیز یکی دیگر از برنامه‌های سفر کاری استاندار به شهرضا بود که در ادامه بازدید از محله خمینی‌آباد مرتضوی به همراه معاونان، مدیران ستادی، نماینده مردم شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسؤولان اداری و اجرایی استان و شهرستان با حضور در فرمانداری شهرضا و پس از دیدار با کارکنان فرمانداری اقدام به برپایی میزخدمت کرد و با مردم رو در رو گفت‌و‌گو کرد.

مباحث معیشتی، درخواست‌های مرتبط با امور دام و طیور و نهاده‌های دامی، موارد مربوط به امور عشایر، مشکلات گلخانه‌داران، معضل تغییر کاربری اراضی، اختلافات جاری مابین مالکان اراضی شهری با شهرداری‌ها تابعه، موارد مربوط به امور جاری در زمینه‌های مربوط به میراث ‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و بازار شهرضا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که استاندار به آن‌ها رسیدگی کرد.

مسؤولان اوقات دیدارهای عمومی خود را اطلاع‌رسانی همگانی کنند

 مرتضوی در این دیدار مردمی گفت: مسؤولان ملزم هستند به صورت مستند و طی یک برنامه‌ریزی پایدار با بهره‌مندی از ظرفیت‌های جاری رسانه‌ای در شهرستان‌ها و استان، اوقات دیدارهای عمومی خود را اطلاع رسانی همگانی کنند و در این موضوع از ظرفیت‌های جاری رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها، جراید، پایگاه‌های خبری نهایت بهره لازم را در راستای رفع مشکلات و مسائل جامعه انجام دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول