اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکایت فلسطین به سازمان ملل از حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت خواستار اجرای قوانین بین المللی در خصوص وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف حملات نظام مند علیه ملت و خاک فلسطین شد.

شکایت فلسطین به سازمان ملل از حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ریاض منصور»، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد، تاکید کرد که بازخواست نشدن رژیم اشغالگر اسرائیل  به دلیل تجاوزاتش علیه ملت فلسطین، این رژیم را برای ارتکاب جرایم بیش‌تر، گستاخ‌تر می‌کند.

به گزارش القدس العربی، منصور در سه نامه به دبیر کل سازمان ملل، رئیس دوره ای شورای امنیت(نروژ) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به تشریح سیاست‌ها و رفتارهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ملت فلسطین پرداخت و تاکید کرد که همه این جرایم نقض نظام‌مند حقوق بشر خوانده می‌شود.

سفیر تشکیلات خودگردان در سازمان ملل گفت: وقتی اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی بازخواست نمی‌شود ،برای استعمارگری غیرقانونی خود بر سرزمین فلسطین و چپاول دارایی ملت فلسطین گستاخ‌تر می‌شود.

منصور سال ۲۰۲۱ را خونبار ترین سال فلسطین از زمان تجاوز نظامی سال ۲۰۱۴ علیه غزه خواند گفت: ۳۲۴ فلسطینی از جمله ۸۶ کودک در همه سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی کشته شدند.
وی افزود: سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان هم به سطحی بی سابقه رسیده علاوه بر تداوم اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها در ورود غیرقانونی آنها به اماکن مقدس قدس از جمله مسجد الاقصی و کلیساهای قدس که همگی نقض اشکار وضعیت تاریخی و قانونی در این اماکن مقدس است.

سفیر تشکیلات خودگردان همچنین به قضیه حمله مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرها و روستاهای فلسطینی و وحشت‌پراکنی آنها و و آزار رساندنشان به فلسطینی‌ها و تخریب اموال و خودروهای آنها یا آتش زدن خانه‌هایشان پرداخت علاوه بر اینکه صهیونیست‌ها فلسطینی را با خودرو زیر می‌گیرند.
منصور حمله نظامیان صهیونیست به دانشگاه بیرزیت در رام الله و بازداشت چهار دانشجو و تیراندازی به سمت دو دانشجوی دیگر در محوطه دانشگاه را محکوم کرد و گفت: از ابتدای سال جاری جدید نیز نظامیان اشغالگر ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند.

سفیر تشکیلات خودگردان این تخلفات رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قانون بشردوستانه بین المللی و قطعنامه‌های مربوط خواند و گفت: باید تدابیری برای پیاده شدن قوانین و قطعنامه‌های بین المللی در خصوص فلسطین اتخاذ شود.

منصور تاکید کرد: جامعه بین الملل از جمله شورای امنیت برای اقدام سریع و جدی در عمل به تعهداتش به موجب قانون بین الملل وارد عمل شود تا به این ظلم تراژیک و خطرناک اشغالگران پایان دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول