اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

باباخانی: شورای شبکه هیأت مهمترین مرکز مردمی حل مشکلات در استان‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام باباخانی در اولین نشست دبیران استانی شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی کشور در مشهد گفت: این شبکه در استان‌ها باید تبدیل به مهم‌ترین مرکز مردمی در حل مسائل و معضلات هر استان شود.

باباخانی: شورای شبکه هیأت مهمترین مرکز مردمی حل مشکلات در استان‌ها می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، اولین نشست دبیران استانی شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی کشور در شهر مقدس مشهد و در جوار ملکوتی آستان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از صبح امروز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، معاونین سازمان و دبیران استانی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیر سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در ابتدای این جلسه ضمن بیان وضعیت موجود شبکه‌های هیأت در کشور گفت: هیأت‌ها ظرفیت بالایی در حل مشکلات جامعه و کشور دارند و به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی با ارتباط عمیق و دوسویه بین مردم و هیأت‌ها و بالفعل شدن ظرفیت‌های آشکار و نهانشان، به همراه تشکل‌های دینی و مردمی می‌توانند همانطور که پیش از این در تاریخ دیدیم در حل مشکلات کشور کمک‌کننده باشند.

مردمی‌شدن عرصه تبلیغ دین و عمومیت دادن فرهنگ راه‌حل مسائل فرهنگی و اجتماعی

وی ضمن اشاره به اینکه شبکه‌های هیأت باید در همه استان‌ها فعال شوند ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کشور جزء از طریق مردمی‌شدن عرصه تبلیغ دین و عمومیت دادن فرهنگ به دست نمی‌‌آید و همانطور که ذکر شد این مهم را می‌توان با ایجاد شبکه‌های هیأت در همه استان‌ها پیش بُرد و با تجمیع توان این مراکز ضمن هم‌افزایی در اقدامات مشترک، شاهد تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها باشیم.

شورای شبکه هیأت مهمترین مرکز مردمی حل مشکلات می‌شوند

باباخانی در ادامه با تشریح سند سازمان هیأت و تشکل‌های دینی افزود: راهبری هوشمند نهاد اجتماعی هیأت به‌عنوان همگانی‌ترین هویت تبلیغی دردسترس در کنار تعالی و رشد نسل‌تازه مدیران فرهنگی در موضوع هیأت و تشکل‌های دینی از اصلی‌ترین ماموریت‌های این سازمان است که ذیل این موضوع، دبیران شورای شبکه هیأت در استان‌ها باید تبدیل به مهم‌ترین مرکز مردمی در حل مسائل و معضلات هر استان شود.

در ادامه سید صادق هاشمی دبیر شورای شبکه هیأت با بیان وظایف دبیران استان‌ها به تشریح حدود فعالیت آن‌ها پرداخت و همچنین حجت‌الاسلام وافی طی سخنانی اهمیت این موضوع را برای حاضران توضیح داد.

نشست دبیران استانی شورای هماهنگی شبکه هیأت طی دو جلسه در صبح و عصر فردا ۲۳ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول