اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت خودرو در آمریکا/تولید از تقاضا عقب ماند

در ماه دسامبر سال 2021 قیمت خودرو در آمریکا نسبت به سال قبل از آن افزایش چشمگیری را به ثبت رسانده است.

افزایش  قیمت خودرو در آمریکا/تولید از تقاضا عقب ماند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در ماه دسامبر سال گذشته قیمت خودرو در آمریکا رشد 14 درصدی را نسبت به سال قبل از آن به ثبت رسانده است.

موسسه کیلی‌ بلو ووک، گفته که متوسط قیمت خودروهای سواری صفر در آمریکا بالای 47 هزار دلار بوده و از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو در آمریکا تقاضای بالا در سطح بازار بوده است.18.4 درصد خودروهایی که در ماه دسامبر فروخته شده‌اند را خودروهای لوکس تشکیل داده و این موسسه می‌گوید به طور طبیعی در دو ماه پایانی هر سال شاهد بالا رفتن فروش خودروهای لوکس هستیم و این مسأله باعث می‌شود متوسط قیمت خودروهای صفر در آمریکا افزایش یابد.

نبود قطعات الکترونیکی خودرو ضربه سنگینی به صنعت خودروسازی آمریکا زده و باعث شده تا قیمت خودرو با توجه به بالا بودن تقاضا و پایین بودن تولید سر به فلک بکشد.

کیلی بلو ووک، تاکید کرده که طی 6 ماهه گذشته قیمتی که مردم برای خرید خودرو پرداخت کرده‌اند همواره بیشتر از قیمت کارخانه خودروها بوده است. متوسط قیمت خودروهای غیرلوکس هم در آمریکا 4372 دلار در ماه دسامبر بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول