اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فارس من| رایزنی شورای شهری‌ها با نمایندگان مجلس برای حل مشکلات آتش نشانان

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طی چندسال اخیر به صندوق بازنشستگی شهرداری توجهی نشده است، گفت: برای حل مشکل آتش نشانان پای اصطلاح قانون و‌ رایزنی با نمایندگان مجلس هستیم.

فارس من| رایزنی شورای شهری‌ها با نمایندگان مجلس برای حل مشکلات آتش نشانان

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره مشکلات آتش‌نشانان پایتخت در حوزه سختی کار و مسائل معیشتی گفت: اعضای شورای شهر و مدیران شهری به شدت بر روی حل مشکلات کارکنان و شهروندان حساسیت ویژه دارند که آتش‌نشانان هم جزو گروه‌هایی هستند که اعضای شورا و مدیران شهری اهتمام جدی برای رفع مشکلات آنها دارند.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی که حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند باید شهید محسوب شوند که هنوز این قضیه مورد تصویب قرار نگرفته و ان‌شاءالله برنامه‌ریزی داریم تا از طریق رایزنی‌ها این مسئله محقق شود.

وی در مورد اینکه آتش‌نشانان تهران به دلیل تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری از قانون سختی کار اکثراً بهره نمی‌برند، گفت: بخشی از این مشکل مربوط به قانون است و باید اصلاحات لازم انجام گیرد و ما تلاش می‌کنیم طی رایزنی با مجلس، برنامه‌های مورد نیاز را در این زمینه انجام دهیم. همچنین هماهنگی‌هایی با وزارت کار و امور اجتماعی  خواهیم داشت تا ببینیم از این طریق هم چگونه می‌شود از آتش‌نشانان حمایت کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه 1401 برنامه‌ای برای صندوق بازنشستگی پیش‌بینی خواهد شد یا خیر، گفت:‌بله، البته ابتدا منتظر بمانیم تا لایحه بودجه توسط شهرداری در شورا ارائه شود و سپس برنامه‌ها را تنظیم کنیم. 

وی گفت: وضعیت صندوق بازنشستگی شهرداری تهران خوب نیست. طی چند سال گذشته به این صندوق توجه نشده و این درحالی است که استخدام‌های زیادی در آن صورت گرفته و هه مشکلات باید حل شود، ولی به هر حال این مسئله اندکی زمانبر است که بتوانیم مشکلات صندوق را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای اصلاح قانون جهت حمایت از آتش‌نشانان شورای شهری‌ها جلسه‌ای با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواهند داشت یا خیر،‌ گفت: ابتدا وضعیت صندوق و مشکلات آتش‌نشانان را کامل بررسی دقیق انجام می‌دهیم و پس از احصاء جزئیات مشکل‌ها رایزنی با نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان تهران صورت خواهد گرفت و آنچه مسلم است اینکه مدیریت شهری جدید به شدت برای حل مشکل آتش‌نشانان پای کار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول