اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پایان بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش/ ارسال به صحن علنی

عضو کمیسیون آموزش مجلس از پایان بررسی طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در قالب ۸ ماده برای طرح در صحن علنی تقدیم هیأت رئیسه شد.

پایان بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش/ ارسال به صحن علنی

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 21 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و 8 ماده از آن  به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب 1.1  برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا 5 سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده 28 شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: بر این اساس کار بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود 150 هزار معلم مواجه است و در این طرح با توجه به اینکه طی 3 سال آینده نیاز  رو به افزایش است، جبران نیروی انسانی پیش‌بینی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول