اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

قهرمانان علم کشور روایت می‌کنند/ خاطره‌هایی از فراز و نشیب فناوران موفق کشور

همزمان با سومین روز از اکران جشنواره مردمی عمار که با تاکید بر روایت قهرمانان علم و فناوری کشور آغاز بکار کرده بود، ویژه برنامه روایت پیشرفت با حضور تعدادی از فناوران موفق کشور برگزار شد.

قهرمانان علم کشور روایت می‌کنند/ خاطره‌هایی از فراز و نشیب فناوران موفق کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، بازنمایی شخصیت‌ و به تصویر کشیدن تلاش‌های طاقت‌فرسا و معتقدانه‌ی دانشمندان و فناوران انقلاب اسلامی، گمشده‌ی امروز رسانه‌ی ماست.

از این رو در سومین روز از جشنواره مردمی فیلم عمار ویژه برنامه روایت پیشرفت با حضور راویان و روایتگران پیشرفت علم و فناوری کشور، برای ارائه‌ روایتی شفاهی و تصویری از دانشمندان و فناوران مسلمان و انقلابی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حمیدرضا مقاره عابد مدیرعامل شرکت کامپوزیت گستر سپاهان، قصه‌ی ساخت اولین پنجه‌های کربنی در ایران و برآورده شدن آرزوی مادر کودکی معلول برای دویدن فرزندش که در روزهای ابتدایی شروع این پروژه انگیزه‌ای جدی برای به نتیجه رساندن این پروژه بود را روایت کرد.

دومین سخنران این نشست اکبر عبدلی دانشیار گروه ویروس شناسی پاستور و عضو تیم سازنده واکسن کرونا بود که سخنرانی خود را به تلاش‌های محققان و دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسنی بومی علیه ویروس کرونا اختصاص داد و ساخت واکسن کرونا را بزرگترین پروژه واکسن سازی در کشور دانست که زمینه‌ساز آینده درخشان ایران در این عرصه خواهد بود. عبدلی با گلایه از مقاله محوری و سندمحور شدن دانشجویان راه پیشرفت کشور را در صنعت محوری و تلاش برای حل مشکلات کشور دانست و از سرمایه گذاران خواست تا به حوزه بیوتکنولوژی ورود پیدا کنند تا شاهد خروج نخبگان این عرصه از کشور نباشیم.

در ادامه این نشست رضا یعقوب‌زاده مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت با اشاره به روزهای ابتدایی کرونا و کمبود این دستگاه حیاتی در سراسر جهان، مسیر پر فراز و نشیبی را که برای ساخت اولین ونتیلاتور تمام ایرانی طی کرده بود، روایت کرد. یعقوب‌زاده با اشاره فه هزینه‌های سنگین ونتیلاتورهای خارجی، مزیت دستگاه‌های ایرانی را هزینه بسیار کمتر تعمیر و نگهداری آن دانست که برخلاف نمونه‌های خارجی بدون نیاز به کالیبراسیون‌های پی‌در‌پی می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

علیرضا میرباقری مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی، سازنده ربات جراحی از دور سینا، سخنرانی خود را با ابراز ناراحتی نسبت به مهاجرت نخبگان از کشور آغاز کرد و از مسئولین خواست تا برای این مشکل بزرگ چاره‌ای بیاندیشند. میرباقری با اشاره به استقبال بی‌نظیر وزیر بهداشت و جراحان کشور اندونزی از ربات جراحی از راه دور سینا، از بی مهری‌های مسئولین کشورمان نسبت به دستاوردهای پیشرفته و بی‌نظیر نخبگان کشور گلایه کرد.

گفتنی است این ویژه برنامه که باتوجه به رویکرد کلی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که شعارش روایت قهرمانان علم کشور است با حضور رضا یعقوب زاده مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت و سازنده ونتیلاتور بومی، علیرضا میرباقری مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی، حمیدرضا مقاره عابد مدیرعامل شرکت کامپوزیت گستر سپاهان، اکبر عبدلی دانشیار گروه ویروس شناسی پاستور و عضو تیم سازنده واکسن کرونا و روح الله رحیمی کارگردان چهل قسمت مستند علمی پازل برگزار شده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول