اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

همزمان با آغاز ساخت مسکن وزارت صمت قیمت مصالح را مدیریت کند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نیاز است برای ساخت مسکن و ایجاد زیرساخت در برخی از مناطق 60 هزار میلیارد تومان پیش بینی می شد اما یک ریال هم پیش بینی نشده است.

همزمان با آغاز ساخت مسکن وزارت صمت قیمت مصالح را مدیریت کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 21 دی) مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران در مورد جهش تولید مسکن اظهار داشت: براساس میانگین قیمت هر متر زمین در تهران 46 میلیون تومان است و هر واحد مسکونی به صورت میانگین 32 میلیون تومان قیمت دارد.

وی افزود: در کشور قیمت زمین با میانگین 9 میلیون و 300 هزار تومان شروع می شود و میانگین هر واحد مسکونی در کشور 10.5 میلیون تومان است این یعنی طی 10 سال گذشته زمین در تهران 40 برابر و مسکن 20 برابر شده است. در واقع 3 دهک اول جامعه بخواهند یک واحد 70 متری خریداری کنند حداقل 120 سال به طول خواهد کشید.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در این قانون چند موضوع مهم وجود دارد نخست اینکه در ماده 12 درباره زمین رایگان صحبت شده که قرار بود 250 هزار هکتار اراضی مازاد دولتی به وزارت راه و شهرسازی بازگردانده شود که به نیابت از دولت یا بفروشد یا به واحد مسکونی برای محرومان تبدیل کند اما متاسفانه در بودجه 1400 این مهم ابتر ماند و انتظار ما این بود که در بودجه 1401 این اتفاق بیافتد که آن جا هم به این مهم اشاره نشده است.

یوسفی افزود: صندوق ملی زمین و مسکن به همت نمایندگان شکل گرفت و قرار بود منابع مالی آن و هر موضوعی که شامل املاک و مستغلات می شود اعم از مالیات و برگشت اقساط مسکن مهر، همگی به این صندوق رود اما متاسفانه 15 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که 10 هزار میلیارد تومان آن شده فروش زمین های راه و شهرسازی، که به معنای ساخته نشدن مسکن برای محرومان است.

وی اظهار کرد: همچنین نیاز است برای ساخت مسکن و ایجاد زیرساخت در برخی از مناطق 60 هزار میلیارد تومان پیش بینی می شد اما یک ریال هم پیش بینی نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین وزارت صمت باید مصالح ساختمانی را مدیریت کند چرا که ما نگرانیم ساخت مسکن شروع شود و قیمت مسکن و مصالح بالا برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول