اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تخریب ساختمان‌های نزدیک باب القبله حرم امام حسین (ع) آغاز شد+فیلم

آخرین مرحله از تخریب ساختمان‌های اطراف حرم امام حسین علیه السلام از سمت باب‌القبله به منظور اجرایی شدن طرح توسعه حرم حسینی آغاز شد.

تخریب ساختمان‌های نزدیک باب القبله حرم امام حسین (ع) آغاز شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام با عنوان صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب سلام‌الله علیها به همت ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است.

 

آغاز آخرین مرحله از تخریب ساختمان‌های اطراف باب القبله حرم حسینی

در مرحله نخست برای اجرایی شدن این طرح، برخی از زمین‌های اطراف حرم حسینی خریداری و تخریب شدند و با این امر روند توسعه حرم سیدالشهدا علیه السلام سرعت گرفت.

امروز نیز ساختمان‌های نزدیک باب القبله حرم اباعبدالله علیه السلام که در طی این سال‌ها هنوز تخریب نشده بودند، با دستور متولیان حرم تخریب شدند تا از این طریق روند صحن حضرت زینب سلام الله علیها ساخته و تکمیل شود. بر همین اساس، آخرین مرحله از تخریب ساختمان‌های اطراف حرم حسینی در حال انجام است و پس از آن توسعه حرم کربلا در فضایی مسطح انجام می‌شود.

در طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام که در چندین فاز طراحی شده، فاز نخست آن با عنوان صحن حضرت زینب سلام الله علیها توسط ایرانیان در حال ساخت است و به گفته مسؤولان، روند ساخت این صحن بیش از ۵۰ درصد پیشروی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده صحن حضرت زینب سلام الله علیها به بهره‌برداری برسد.

در این طرح علاوه بر اینکه تل زینبیه دوباره ساخته می‌شود، بخش زیارتی نیز در طبقه‌های مختلف در بخش جنوب غربی حرم حسینی پیش‌بینی شده است که در صورت تکمیل، حرم امام حسین علیه السلام در کربلا ۱۴ برابر خواهد شد. توسعه حرم امام حسین علیه السلام به منظور سهولت در تشرف زائران کربلا به ویژه در ایام مناسبتی در حال انجام است که در ادامه جدیدترین تصاویر از تخریب اخرین فاز ساختمان‌های اطراف حرم حسینی از سمت باب القبله را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول