اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مرگ 62 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در 8 ماه اخیر/کاهش فوتی‌ها در مقایسه با سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: درهشت ماهه سال جاری۶۲ مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

مرگ 62 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در 8 ماه اخیر/کاهش فوتی‌ها در مقایسه با سال گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: درهشت ماهه سال جاری۶۲ مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹که تعداد فوت ناشی از گاز مونواکسیدکربن ۶۳نفر اعلام شده بود ۲درصد کاهش یافته است.از تعداد فوتی های درهشت ماهه امسال۴۶نفر مرد و ۱۶نفر زن بوده اند.

وی افزود: گاز CO گازیست سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آنرا قاتل خاموش می نامند.وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا سوزش چشمها و پس از سپری شدن زمانی بین ۱ الی ۲ ساعت بسته به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در مکان فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌کند.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در این حالت اعضای بدن گِزگِز کرده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می شود. اگر شخص سعی کند سرپا بایستد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشمها در این حالت اغلب سیاهی می رود. در ادامه ممکن است شخص دچار بیهوشی شود.

 وی افزود: افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماریهای قلبی –ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO میشوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول