اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اساسنامه کمیته درباره حضور فدراسیون‌های بدون رئیس در مجمع چه نظری دارد؟

اساسنامه کمیته ملی المپیک در خصوص فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند درباره حضور در مجمع انتخاباتی شفاف‌سازی کرده است.

اساسنامه کمیته درباره حضور فدراسیون‌های بدون رئیس در مجمع چه نظری دارد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است 17 اسفندماه برگزار شود که روز گذشته در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعضای ستاد برای برگزاری این انتخابات معرفی شدند.

با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان در تلاش بود تا انتخابات 10 فدراسیون را دی‌ماه برگزار کند اما این اتفاق رخ نداد و انتخابات فدراسیون‌های بسکتبال، تیراندازی، اسکیت و نابینایان به تعویق افتاد. در حالی که پیش از این قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک بهمن‌ماه برگزار شود اما درخواست برخی از روسای فدراسیون‌ها که انتخابات‌شان برگزار نشده بود، باعث شد تا انتخابات کمیته یک ماه به تعویق بیفتد. روسای این فدراسیون‌ها اعلام کرده بودند به دلیل اداره فدراسیون با سرپرستی شانس ثبت‌نام در پست‌های مختلف کمیته ملی المپیک را برای انتخابات از دست خواهند داد.

پیش از این شایعات زیادی درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک به گوش می‌رسید چرا که این صحبت‌ها مطرح بود با تعویق مجمع انتخاباتی چند فدراسیون، انتخابات کمیته ملی المپیک هم ممکن است به زمان دیگری موکول شود اما هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک تاکید کردند انتخابات در زمان اعلام شده برگزار می‌شود.

طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند مشکلی برای حضور در انتخابات ندارند چرا که می‌توانند یک نماینده برای شرکت در مجمع معرفی کنند اما این فدراسیون‌ها نمی‌توانند نماینده‌ای در هیات اجرایی داشته باشند. طبق تبصره یک ماده 5 اساسنامه کمیته ملی المپیک، در صورت غیبت رئیس، هیات رئیسه می‌تواند عضو منتخب را برای حضور در مجمع معرفی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول