اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

93 درصد فارسی‌ها واکسن کرونا زده‌اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از جمعیت هدف استان، ۹۳ درصد دز اول و ۸۵ درصد، دز دوم و ۱۹/۵درصد دز سوم را دریافت کرده اند، که نسبت به آمار کشوری، جایگاه بسیار خوبی است.

93 درصد فارسی‌ها واکسن کرونا زده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیین تجلیل از اصحاب رسانه امروز با حضور فعالان فضای رسانه ای استان فارس در سالن ولایت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز، برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این جلسه بیان کرد: تلاش شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به مردم شریف استان به ویژه در همه گیری بیماری کرونا با تعامل و همکاری بسیار ارزنده اصحاب رسانه محقق می شود.

سید وحیدحسینی، ، ضمن قدردانی از ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکارانش، گفت: در حمله بیماری کرونا، آمار استان فارس در مقام مقایسه با آمار کشور، وضعیت خوبی را نشان می دهد و این نتیجه زحمات و دلسوزی های مهرزاد لطفی و همکاران است.

وی همچنین، از تعامل اصحاب رسانه استان با دانشگاه، تشکر کرد و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ایجاد احساس نیاز به رعایت مسائل بهداشتی و تزریق واکسن در استان فارس، نتیجه عملکرد خوب، رسانه های استان بود.

حسینی در مورد سویه اومیکرون هم گفت: سرایت پذیری سویه اومیکرون بسیار بالاست و پیک آمار مرگ و میر در آمریکا و اروپا به همین دلیل است و نقش اصحاب رسانه در حفظ حساسیت و آمادگی جامعه برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آمار تزریق واکسن در فارس هم گفت: از جمعیت هدف استان، ۹۳ درصد دز اول و ۸۵ درصد، دز دوم و ۱۹/۵درصد دز سوم را دریافت کرده اند، که نسبت به آمار کشوری، جایگاه بسیار خوبی است.

حسینی در پایان از اصحاب رسانه درخواست هایی داشت و گفت: انتظارات ما از اصحاب رسانه این است که با شفافیت و صداقت با موضوعات برخورد کنند و این حوزه را به خوبی در جهت خدمت رسانی به مردم حمایت و هدایت کنند و اگر کم و کاستی هم می بینند، آنها را با ما در میان بگذرانند، طبق فرمایش حضرت امام حسین علیه السلام: " خداوند رحمت کند کسی را که عیب های مرا به من هدیه می دهد".

تعیین نقش و مسئولیت رسانه ها در بحث آسیب های اجتماعی و مولفه های موثر بر سلامت ضروری است.

عباس رضائیان زاده، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مورد بسیج ملی تغذیه سخن گفت و با تاکید بر تاثیر تغذیه مناسب، تصریح نمود: اثر تغذیه بر بیماری های مزمن و غیر واگیردار، غیر قابل انکار است و چاقی معضل بیشتر کشورهای دنیا شده است که خودش علت خیلی از بیماری هاست و طبق تحقیقات جامع، مهمترین عامل خطر برای تشدید علائم در بیماری کرونا هم چاقی است.

رضائیان زاده، آمار چاقی و اضافه وزن و سوء تغذیه و لاغری مزمن در کشور را به این صورت بیان کرد: در کودکان ۸/۴ درصد لاغری و نوجوانان ۱۷/۵درصد چاقی دیده شده، در جوانان ۳۳درصد، میانسالان ۵۸ درصد و در سالمندان ۳۴ درصد چاقی مفرط دیده می شود.

وی گفت: با توجه به اجرای طرح بسیج تغذیه در ۱۵ الی ۳۰ دی ماه، تعامل و همکاری اصحاب رسانه را می طلبیم که فرهنگ تغذیه ای جامعه اصلاح شود و مصرف فست فودها کم شود.

مهرداد شریفی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ادامه این نشست، گفت: در شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا ویروس انتشار اخبار صحیح و تعامل اصحاب رسانه با حوزه سلامت بسیار مهم است که همدلی و همراهی اصحاب رسانه با حوزه سلامت در انتشار به موقع و صحیح اخبار ستودنی است و در کنترل آمار مرگ و میر استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی همچنین افزود: بیماری کرونا نباید باعث غفلت ما از بقیه بخش های درمان شود و تمام تلاش ما هم همین بوده که حتی در اوج بیماری کرونا، همه بیمارستانها را درگیر بیماری کرونا نکنیم و در همین مدت ۳۴۵ هزار بستری غیر کرونایی و ۱۴۳ هزار جراحی اورژانسی و ۴۷ هزار عمل الکتیو، در بیمارستان های استان انجام گرفته است.

سیدابوالفضل هاشمی، معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان مشکلات دانشگاه در اپیدمی کرونا، گفت: این اپیدمی باعث افزایش هزینه ها و تحت تاثیر قرار گرفتن درآمد ها شد، ولی ما با تمام توان، منابع را تامین می کنیم، چه از نظر نیروی انسانی و منابع مالی و چه در بحث امکانات و تجهیزات و فضاهای مورد نیاز.

 محمدجواد راعی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، در نشست با اصحاب رسانه، گفت: اصحاب رسانه با بازتاب گفتاری، شنیداری و دیداری زحمات و تلاش های کادر بهداشتی درمانی استان، در امر روحیه و نشاط بخشی کارکنان بسیار فعالانه در میدان این نبرد حضور داشتند که بسی جای سپاسگزاری دارد.

وی در ادامه هم با بیان رویکرد جدید این معاونت، گفت: تلاش بر بهبود فرآیندها و کمک به تسهیل فرآیند دسترسی به فرآورده های سلامت محور است تا نیاز به دارو و درمان کاسته شود.

راعی در ادامه به بحث صنعت غذا و دارو در استان پرداخت و گفت: با توجه به کمرنگ بودن، صنعت غذا و دارو در استان فارس، توجه ویژه ای به این موضوع داریم تا با تعامل و همکاری استاندار، صدور مجوز ها تسهیل شود و شاهد حضور پر رنگ صنعت غذا و دارو در استان باشیم.

در ادامه این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه ضمن قدردانی از توجه دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی به اصحاب رسانه، به بیان سوالات خود از سرپرست دانشگاه پرداختند و پاسخ خود را از وی و معاونین دانشگاه، دریافت نمودند.

در پایان نیز دکتر سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اهدای لوح تقدیری از زحمات این قشر تاثیرگذار در جامعه قدردانی نمود و گفت: اصحاب رسانه، خبرنگاران، صاحبان جراید، مطبوعات و صاحبان تفکر و اندیشه، همیشه ی تاریخ در اطلاع‌رسانی، روشنگری، شفافیت، پیوند عمیق ملت با مسئولین و پیگیری مطالبات گروه‌های صنفی و مردمی، پای ثابت میادین هستند و زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه آن‌ها فراموش‌شدنی نیست.

وی همچنین افزود: در طول دوران بحران کرونا و فراز و نشیب‌های آن، اصحاب رسانه و خبرنگاران، دوشادوش مدافعان سلامت، در زمینه پیشگیری، درمان و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع و به‌اندازه در حفظ، پایداری و ارتقا و اعتلای نظام سلامت تلاش کرده و همچنان نیز پای‌کار هستند.

با تلاش و کوشش شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان استان و حمایت های معنوی اصحاب رسانه رسانه‌های فراگیر و فعالان فضای مجازی، استان فارس، توانست آمار بسیار خوبی در کشور به دست آورد و آمار مرگ و میر استان، از میانگین آمار جهانی و کشور، پایین تر است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول