اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  شبکه های اجتماعی

ویدئو| هشیاری در برابر دستکاری ویدئو و اسناد صوتی

تقطیع و دستکاری سخنرانی‌ها و فایل‌های صوتی از جمله ترفندهایی است که برخی رسانه‌ها برای جلب‌توجه بیشتر کاربران و یا با اهداف مغرضانه انجام می‌دهند.

ویدئو| هشیاری در برابر دستکاری ویدئو و اسناد صوتی

گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، با گسترش رسانه‌های اجتماعی و وجود صفحات مختلف خبری، اطلاعات و اخبار به‌سرعت دست‌به‌دست می‌شوند و ممکن است در این بین با تغییر هم مواجه شوند. خیلی وقت‌ها پیش آمده که ویدئویی را دیده‌اید یا یک سند صوتی را شنیده‌اید که اطلاعات عجیبی را شامل می‌شود. برای مثال محتوای سخنرانی یا مصاحبه یک فرد مسئول یا یک شخصیت مذهبی را با دستکاری و تقطیع کاملاً تغییر می‌دهند و به اسم همان شخص منتشر می‌کنند. اعتماد مردم هم با دیدن نام آن فرد جعل می‌شود و این خبر را باور می‌کنند حتی ممکن است برای دوستان و آشنایان ارسال کنند و این امر به‌راحتی باعث نشر یک خبر کذب می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاقات این است که هرگونه خبر عجیبی را دیدید قبل از اینکه برای دوستانتان ارسال کنید حتماً در جست‌وجوگرها اصل خبر و سخنرانی را جست‌وجو کنید تا از نشر اطلاعات غلط و دروغ جلوگیری شود. 

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول