اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

برنامه‌های سال 1401 سازمان تبلیغات در مشهد تبیین می‌شود

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری نشست «کوثر هدایت سلام الله‌علیها» همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) در مشهد به منظور تبیین برنامه‌های سال 1401 این سازمان خبر داد.

برنامه‌های سال 1401 سازمان تبلیغات در مشهد تبیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه مجازی تبیین نشست «کوثر هدایت سلام الله‌علیها» صبح امروز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، مدیران کل استان‌های مختلف، معاونین فرهنگی استان و راهیاران استانی، به‌منظور ارائه اهداف و برنامه‌های نشست و گام‌های نهایی مهرواره اوج برگزار شد.

نشست کوثر هدایت در مشهد برگزار می‌شود

حریزاوی در ابتدای این نشست با بیان اینکه در سال آینده حرکت جدیدی در سازمان تبلیغات اسلامی آغاز خواهیم کرد، اظهار داشت: این نشست نیز که در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، فصل جدیدی در فعالیت‌ها خواهد بود و به این منظور طراحی شده است. از آنجا که مأموریت ما تبیینی است بنابراین برای مشخص شدن جزئیات آن باید تبیین صورت بگیرد و صرفاً با گفتن نکاتی کلی نمی‌توان ابعاد کار را مشخص کرد؛ از این‌رو برگزاری چنین نشست‌هایی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بیش از دو سال تمرکز روی شبکه امامت و مأمومیت را تجربه کرده است، گفت: تثبیت و تعالی این شبکه در دستور کار ما است. به این شبکه اجزایی اضافه شده، از جمله شبکه شریکة‌الامام است که در اهمیت آن هرچه بگوییم کم گفته‌‎ایم.

مأموریت خانواده‌های مسئولان تبلیغی در مسیر تمدن‌سازی

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: نقش اجتماعی همسران مدیران و دستگاه‌های تبلیغی باید مشخص و تبیین شود؛ مگر می‌شود کسی امام امت باشد اما اهل او چنین نقشی را نداشته باشد و برای او تفاوتی نداشته باشد که دوشادوش همسرش در مقوله امامت نقشی بر عهده بگیرد «وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا».

حریزاوی به مسئولیت خطیر خانواده‌های مسئولان تبلیغی اشاره کرد و بیان داشت: ما باید کاری کنیم که در این مسیر فرزندان ما نیز احساس مسئولیت کنند و دوشادوش پدران و مادران خود بایستند و در این مأموریت تمدنی ایفای نقش کنند.

برنامه ۱۴۰۱ سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد تبیین می‌شود

وی یکی دیگر از برنامه‌هایی را که در نشست مشهد دنبال خواهد شد، طرح‌ریزی و تبیین برنامه ۱۴۰۱ سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: در این زمینه همچون سال‌های گذشته جلساتی را با مدیران کل محترم استان‌های مختلف خواهیم داشت و از حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی نیز بهره‌مند خواهیم بود.

مهرواره اوج اطلاعات و وضعیت مساجد را به‌روز کرد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود مهرواره اوج را حرکتی به هنگام و ابتکاری در پاسخ به رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر به اوج رسانی نهضت خدمت رسانی مسجد محور، دانست و خاطرنشان کرد: در خلال این مهرواره اتفاق مهمی که دارد رقم می‌خورد، مسئله به روزرسانی اطلاعات و وضعیت مساجد سراسر کشور است و ما در پایان این طرح بانک اطلاعات به روزی در زمینه مسجد خواهیم داشت.

برگزاری نمایشگاه مفمومی «مسجد جامعه‌پرداز» با محوریت بنیاد هدایت

در بخش دیگر این نشست حجت‌الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ثبت مسئله در مهرواره اوج بود، گفت: از این پس وارد مرحله انتخاب برترین‌های شهرستانی خواهیم شد و همزمان با نشست مشهد نیز مرحله انتخاب برترین‌های استانی آغاز خواهد شد؛ البته مرحله استانی و ملی ممکن است کمی جابجایی زمانی پیدا کند.

وی افزود: در کنار این برنامه‌ها و نشست کوثر هدایت سلام الله علیها، نشست منتخبین تخصصی امامان نیز در رامسر برگزار می‎‌شود؛ این چند برنامه‌ با محوریت بنیاد هدایت پیگیری می‌شود.

آغاز سال معنوی سازمان تبلیغات با نشست «کوثر هدایت»

مدیرعامل بنیاد هدایت درباره نشست «کوثر هدایت سلام الله علیها»، گفت: امیدواریم این نشست آغاز سال معنوی سازمانی ما باشد و این عزم سازمانی را که بعد از تأیید رهبر معظم انقلاب، محقق شده است، با انرژی بیشتری حرکت بدهیم. چون این نشست در ایام میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها خواهد بود عنوان نشست را نیز به نام حضرت انتخاب کردیم تا از ایشان مدد بگیریم.

حجت الاسلام میرمحمدیان در شرح جزئیات بیشتری از برنامه‌های این نشست، گفت: در این نشست برنامه‌های متنوع و خوبی تدارک دیده شده است؛ سعی شده سخنرانان برجسته‌ای دعوت کنیم. تاکنون وزیر ارشاد، مدنی معاون رئیس جمهور و حجج‌اسلام والمسلمین محمدی عراقی، عابدینی، پناهیان، نظافت، قمی و آقای دادمان برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

عرضه ایده بنیاد هدایت در جامعه‌پردازی و حکمرانی محلی در قالب نمایشگاه

وی برگزاری نمایشگاهی مفهومی با موضوع «مسجد جامعه پرداز و فن‌آوری حکمرانی نرم محلی» را کارویژه این نشست دانست و اظهار داشت: تلاش کرده ایم برنامه‌ها و گفتمان بنیاد هدایت که در دو سال گذشته تبیین و تشریح شده است را به طور کامل در این نمایشگاه عرضه کنیم و ایده خود را در حوزه جامعه پردازی و حکمرانی به طور دقیق ارائه بدهیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: در کنار این نمایشگاه، هر استان نیز یک نمایشگاه خواهد داشت؛ نمایشگاه استان‌ها سه دیواره دارد که در یکی از دیواره‌ها دو بومی را که در نشست حل می‌کنند، ارائه خواهند کرد و در دیواره دیگر گزارش کارها و آمار فعالیت‌ها به تفکیک شهرستان عرضه می‌شود؛ در این نمایشگاه محصولات رسانه‌ای استان‌ها نیز قابل انتشار خواهد بود.

در پایان این نشست برخی از مدیران کل به بیان نکاتی پرداختند و حجت الاسلام محمد پشم فروش دبیر مهرواره اوج، نیز مطالبی را در زمینه ادامه روند مهرواره و چگونگی اجرای نشست «کوثر هدایت سلام الله علیها» بیان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول