اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دسترسی کشاورزان به پهپادها تسهیل می‌شود/ ارائه تسهیلات لیزینگ به فعالان حوزه کشاورزی

یکی از چالش‌های موجود برای توسعه نسل جدید کشاورزی، عدم دسترسی فعالان این حوزه به تجهیزات و فناوری‌های کاربردی است.

دسترسی کشاورزان به پهپادها تسهیل می‌شود/ ارائه تسهیلات لیزینگ به فعالان حوزه کشاورزی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در «چهارمین نمایشگاه ماشین‌ها، ادوات، تجهیزت، پهپادها و نهاده‌های کشاورزی» عدم توانایی پرداخت هزینه برای دریافت خدمات پهپادی توسط شرکت‌ها و فعالان حقیقی و حقوقی حوزه کشاورزی مطرح شده بود که ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع این چالش، به میدان آمدند.

بر اساس این همکاری قرار است، تسهیلات لیزینگ به فعالان حقیقی و حقوقی حوزه کشاورزی پرداخت شود. از شرکت‌های کشاورزی تضامین مرسوم صندوق برای اخذ تسهیلات دریافت می شود و کشاورزان حقیقی نیز می توانند با ارائه پروانه کسب از خدمات مذکور بهره‌مند شوند تا بتوانند خدمات پهپادی را با شرایط مناسب دریافت کنند.

با توجه به توانمندی‌های تخصصی موجود در کشور این امکان فراهم است که همه نیاز داخل به این پهپادها توسط شرکت‌های ایرانی تامین شود. ساخت و طراحی اجزای پهپاد برای نیاز‌های خاص، توسط شرکت های دانش‌بنیان داخلی صورت می‌گیرد که این به معنای خودباوری و تحقق شعار ما می توانیم است. این اجزا به صورت بومی در کشور تولید می‌شود که این موضوع تحول بزرگی برای ایران محسوب می شود.

در همین راستا و با دو هدف «بازارسازی برای طراحان و سازندگان این پهپادها» و «توسعه کشاورزی مدرن در کشور»، طرح پرداخت لیزینگ به فعالان این حوزه و متقاضیان دریافت خدمات پهپادی اجرایی می‌شود. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی  https://sat.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول