اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

8 نکته از هفته چهاردهم لیگ برتر| تکرار اتفاق دربی و شکست رکورد استقلال/ غافلگیری یحیی، کتک کاری و بند جدر لیگ برتر

هفته چهاردهم لیگ برتر بابرد تیم های مدعی استقلال و سپاهان و توقف عجیب پرسپولیس در مشهد همراه شد تا آبی پوشان یکه تاز صدرجدول باشند.

8 نکته از هفته چهاردهم لیگ برتر| تکرار اتفاق دربی و شکست رکورد استقلال/ غافلگیری یحیی، کتک کاری و بند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته چهاردهم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 8 بازی برگزار شد که در بازی جالب پرسپولیس مقابل قعرنشین جدول متوقف شد تا استقلال با خیالی راحت در صدر قرار گیرد.

* نکته اول: نساجی مازندران یک - صفر ذوب آهن؛ تداوم برد یاران الهامی در بیرون از خانه

شاگردان مهدی تارتار بعد از دو هفته پیاپی بردن و بهبود وضعیت خود در جدول این بار مقابل نساجی زانوی باخت زدند تا به رده دهم برسند. شاگردان الهامی اما در حالی که میزبان این بازی بودند اما این بار در مشهد و ورزشگاه امام رضا از حریف خود میزبانی کردند و توانستند 3 امتیاز مهم را کسب کنند. ساکت الهامی که در طول بازی به دلیل یک تصمیم داور در کنار زمین به شدت معترض شده بود بعد از بازی از قضاوت داروان تعریف کرد! او همچنین باز هم با کنایه گفت از بس در زمین های بد در مازندران بازی کرده اند که در زمین خوب بازی می کنند سرگیجه می گیرند. 

* نکته دوم: فجر سپاسی یک  - یک  تراکتور؛ تساوی ناکام ها در زمین بد

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که در سه هفته اخیر خود نتوانسته بودند نتایج لازم را کسب کنند. تیم تراکتور که این روزها با تغییر مالکیت هم روبرو است در سه هفته گذشته خود طعم باخت را چشیده بود و فجر نیز با دو باخت و یک تساوی خیلی شرایط ایده آلی را سپری نکرده بود. جدال ناکامان اما حاصلی جز یک امتیاز نداشت. تیم تبریزی که بعد از سه هفته توانسته یک امتیاز بگیرد برای احیای خود روزهای سختی در پیش دارد و سولدو که هنوز نتوانسته فن مربیگری اش را در ایران به رخ بکشد همچنان از بدنسازی ضعیف شاگردانش در ابتدای فصل ناله می کند. او همچنین مثل همه رقبای فجر در شیراز از زمین حافظیه هم گلایه کرد. بعد از بازی کلانتری سرمربی فجر هم وقتی با پرسش خبرنگاران در مورد بازی در ورزشگاه پارس روبرو شد مستاصل جواب داد که قول داده اند در سال جدید این ورزشگاه آماده می شود. 

* نکته سوم: پدیده مشهد یک - یک پرسپولیس؛ غافلگیری یحیی در روز گلزنی گل به خودی ها

شاید یحیی گل محمدی فکرش را نمی کرد شاگردانش در مشهد این چنین حریف را دستکم بگیرند و این چنین مقابل قعرنشین جدول آچمز شوند. هر چند یحیی گل محمدی بعد از بازی گل خورده تیمش را حاصل هدیه داور به پدیده اعلام کرد اما او خودش بهتر از هر کسی می داند که تیمش جان بردن نداشت و این فصل اگر می خواهد دوباره به صدر بازگردد باید فکری به حال خط دفاع تیمش کند. از اتفاقات جالب این بازی این بود که هر دو گل توسط یاران خودی به ثمر رسید و جالب تر که وحید امیری که ستاره سرخپوشان  در اکثر بازی ها هست در این مسابقه هم عملکرد قابل قبولی نداشت و هم دروازه خودی را با ضربه سر باز کرد تا یارانش در بازی که فکرش را هم نمی کردند آچمز شود و دو امتیاز مهم را از دست بدهند. البته سرخپوشان بعد از بازی حسابی از داور بازی ناراحت بودند و او را مقصر این کسر امتیاز می دانستند. در سوی دیگر میدان هم موقعیت پدیده در جدول با همین تساوی تغییری نکرد و فقط مانع از این شد که تیم پرسپولیس خود را صدر نزدیک کند.

 

* نکته چهارم: پیکان یک - یک آلومینیوم اراک؛ تساوی چغرها 

دو تیم در ورزشگاه دستگردی در شرایطی به مصاف هم رفتند که در هفته های گذشته نتایج نوسان داری را کسب کرده بودند. دو تیم چغر مقابل هم نتوانستند زورآزمایی کنند. البته مجتبی حسینی بعد از مسابقه از این شاکی بود که گل بچه گانه ای خورده اند و بازیکنانش باید بردن را یاد بگیرند. او همچنین از تصمیم عجیب داور بابت گرفتن پنالتی و سپس برگرداند این تصمیم گلایه کرد. در سوی دیگر میدان هم خطیبی اعتراف کرد که پیکان مستحق بردن بوده است. همچنین از خطیبی سئوال پرسیدند که ورزشگاه دستگردی با پول انتقال او به هامبورگ ساخته شده و او توضیح داد که چطور این اتفاق افتاده است!

 

* نکته پنجم: گل گهر یک - صفر هوادار؛ قلعه نویی و یارانش به قله 20 رسیدند

شاگردان قلعه نویی که بعد از کسر 7 امتیاز هنوز نتوانسته اند خود را کامل پیدا کنند این هفته را هم با برد پشت سرگذاشتند تا جمع امتیازاتش به عدد 20 برسد اما سرمربی گل گهر بعد از این بازی همچنان با کنایه از اتفاقاتی که برای تیمش افتاده اعلام کرد جدول برای ما 27 امتیازی است و همچنان این کسر امتیاز را قبول ندارد. قلعه نویی در مورد بازی با هوادار معتقد بود با توجه به بازی بدی که شاگردانش انجام داده می توانستند بازنده هم باشند. تیم هوادار هم که نسبت به اوایل لیگ در امتیازگیری تازه موتورش روشن شده مقابل گل گهر با بدشانسی روبرو شدند و شایسته باخت نبودند. 

* نکته ششم: استقلال 3 - 2 مس رفسنجان؛ تکرار اتفاق دربی، شکست رکورد و ادامه صدرنشینی 

دیدار استقلال و مس رفسنجان یک نکته مهم داشت. تکرار خطای مشابه فرشاد فرجی روی ژستد که هر دو مربی را یاد دربی انداخت. مجیدی در نشست خبری تاکید کرد که صحنه ای که پنالتی اعلام شده در دربی هم اتفاق افتاد و پنالتی تیمش نادیده گرفته شد. ربیعی هم مدعی شد که اگر در دربی آن صحنه پنالتی اعلام نشده در اینجا هم نباید اعلام می شد. با این وجود استقلال به برتری رسید و به صدرنشینی ادامه داد و البته یک رکورد را هم از دست داد. آبی ها بعد از 13 هفته دروازه خود را در ورزشگاه آزادی باز شده دیدند تا رکوردشان از دست برود. 

مس هم در روزی که استقلال را از لحاظ تاکتیکی تحت فشار گذاشت و یک تک به تک و یک ضربه به تیر دروازه کوبید دست خالی تهران را ترک کرد. شاید اگر شاگردان ربیعی کمی باهوش بودند حداقل یک امتیاز از این بازی دشت می کردند. دیدار استقلال و مس به جدال پنالتی ها هم معروف شد. چون منشا باز هم از روی نقطه پنالتی برای تیم کرمانی گل زد و یامگا نیز با دو پنالتی چهارمین پنالتی فصل خود را تبدیل به گل کرد. 

 

 
* نکته هفتم: سپاهان 2 - یک فولاد ؛ سوپرگل نورافکن هدیه به اصفهانی ها در روز تلخ نکونام

سپاهان برای بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی باید این بازی را می برد و در نهایت هم موفق شد 3 امتیاز را کسب کند و اوضاع خود را در جدول بهبود بخشد. گلزنی رفیعی و نورافکن در این مسابقه که همراه با سوپرگل شد هدیه ای بود به اصفهانی ها تا از هفته های تلخی که پشت سر گذاشتند سربلند بیرون بیایند. در سوی دیگر میدان جواد نکونام بعد از بازی به کنایه بارها به مهره های زیادی که تیم اصفهانی دارد اشاره کرد و از سویی به باشگاه فولاد هم این طعنه را زد که برای قهرمانی تیم نیازمند بازیکن ستاره است به خصوص که تیمش باید در آسیا هم حضور پیدا کند. 

*نکته هشتم: صنعت نفت آبادان 2 - صفر نفت‌ مسجدسلیمان؛ برد آبادانی ها در روز کتک خوردن نفتی ها

جدال دو تیم هم استانی که به نوعی دربی بود با 3 امتیاز شاگردان منصوریان همراه شد تا آبادانی ها کم کم فاصله خود را از انتهای جدول کم کنند و از آن سو وضعیت نفت مسجد سلیمان بدتر شد تا تیمی که با حاشیه های فراوان روبرو است همچنان درگیر مسائل حاشیه ای باشد تا متن فوتبال. بعد از بازی منصوریان در صحبتی طولانی بیشتر از اینکه به مباحث فنی بپردازد از وضعیت مالی تیم و اشکالاتی که برای رسیدن بودجه به این باشگاه وجود دارد صحبت کرد و در نهایت هم گفت امیدوار است از بند "ج" رهایی پیدا کنند. در آن سوی میدان بعد از بازی اتفاق عجیبی در رختکن شاگردان کمالوند رخ داد و عده ای لیدر وارد رختکن شدند و برخی بازیکنان تیم را کتک زدند! اتفاقی عجیب که مشخص نیست مسئول برگزار کننده بازی چرا باید چنین اجازه ای دهد که افراد غریبه وارد رختکن یک تیم شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول