اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گلایه از نبود فضای اختصاصی برای ایجاد پایگاه قهرمانی بلندقامتان/ والیبالیست‌ها سرگردان میان وعده ها

رئیس هیئت والیبال خراسان‌جنوبی گفت: با وجود فعالیت ۲۵۰۰ والیبالیست در استان اما سالنی تحت عنوان خانه والیبال برای ایجاد پایگاه قهرمانی نداریم و مسئولان هم برای رفع این مشکل فقط به وعده ها اکتفا می کنند.

گلایه از نبود فضای اختصاصی برای ایجاد پایگاه قهرمانی بلندقامتان/ والیبالیست‌ها سرگردان میان وعده ها

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ والیبال استان که در چند ماه گذشته بعد از رکوردی که به دنبال شیوع کرونا در این رشته به وجود آمده بود و به دنبال تحول در مدیریت و حمایت های یک جانبه هیئت از ورزش کاران پرفروغ تر شده است که اعزام ۳ تیم والیبال ساحلی به مسابقات کشوری، برگزاری رقابت های انتخابی و قهرمانی استان در ماه های گذشته و.... گواه این موضوع است آمار فعالان  این رشته پرطرفدار و المپیکی هم آن طور که مسئولان آن آمار می دهند در ماه های گذشته رشد چشمگیری داشته است با همه این شرایط و وضعیتی که این رشته دارد اما فعالان آن از نبود فضای اختصاصی برای ایجاد پایگاه قهرمانی ویژه بلندقامتان رنج می برند.

محمد رمضانی رئیس هیئت والیبال استان با اشاره به این موضوع در گفتگو با خبرنگار فارس در بیرجند از این که مسئولان ورزش و جوانان فقط به وعده برای تامین این فضا اکتفا می کنند گلایه کرد و اظهار داشت: در ابتدا در مجمع انتخاب رئیس هیئت استان از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان قول داده شد که سالن عفاف به این رشته اختصاص یابد که بعد از پیگیری های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که قول پایگاه قهرمانی به هیئت هندبال در این سالن داده شده است.

به گفته وی در حالی وعده این سالن به هیئت هندبال داده شده که هم اکنون رشته والیبال ،تکواندو و کاراته با توجه به این که در این سالن و فضاهای اطراف آن فعالیت می کردند سرگردان شده اند و حتی برای تخلیه هر چه سریع تر این فضاها تهدید شده اند.

وی ادامه داد: بعد از این با پیگیری های انجام شده قول سالن حجاب به هیئت والیبال استان داده شد که این سالن در اختیار هیئت والیبال شهرستان بیرجند است .

وی ادامه داد: این وعده هم در حالی به هیئت والیبال استان داده شده که سالن حجاب را به هیئت های رزمی و بوکس به دنبال گرفتن سالن مروت که اختصاصی آن ها بوده و در اختیار تیراندازی قرار گرفته شده به آن ها هم داده شده و حتی مسئول یکی از  این هیئت ها به هیئت والیبال استان مراجعه داشته و درخواست تخلیه سالن حجاب را توسط هیئت والیبال شهرستان را داشته اند.

بی تدبیری مسئولان

رئیس هیئت والیبال استان بی تدبیری مسئولان و در نظر نگرفتن همه جوانب را دلیل سردرگمی هیئت ها بیان کرد و افزود: در حالی با این شرایط روبرو هستیم که با پیگیری هایی که از طریق فدراسیون داشته ایم رئیس فدراسیون قول داده است که در صورتی که فضای اختصاصی به این رشته داده شود تجهیزات به صورت کامل برای مجهز کردن این سالن به پایگاه قهرمانی در اختیار هیئت والیبال استان قرار گیرد.

به گفته وی افزون بر این یک سری امتیازات دیگر نظیر برگزاری دوره های داوری و مربی گری به صورت ویژه از سوی فدراسیون به هیئت استان داده شده است به طوری که بنا بر رایزنی های انجام شده قرار شده که استان خراسان جنوبی به عنوان مرکز آموزش والیبال شرق کشور در آینده ای نزدیک تبدیل شود.

 ۲۵۰۰ والیبالیست

وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته والیبال ادامه داد: از این تعداد حدود هزار و ۴۰۰ نفر بانوان هستند که از بین آن ها یک ملی پوش و اخیرا دو نفر هم در لیگ دسته یک کشور حضور دارند که با این جامعه آماری و تقاضای بالا برای فعالیت در این رشته اختصاص ندادن یک سالن اختصاصی به فعالان این رشته هیچ توجیهی ندارد.

وی به برگزاری رقابت های استانی که در نیمه دوم آذر ماه بود هم اشاره کرد و افزود: این رقابت ها در دو بخش آقایان و بانوان با حضور ۸ تیم از آقایان و ۸ تیم از بانوان از شهرستان های بیرجند، قاین،  طبس، سرایان، فردوس، زیرکوه، نهبندان و بشرویه برگزار شد و برای برگزاری این رقابت ها حدود ۹۰میلیون تومان هزینه شد.

به گفته وی برای برگزاری این رقابت ها هیچ گونه حمایت مالی از سوی ورزش و جوانان استان نشدیم فقط برای برگزاری رقابت ها سالن شهیدین قاسمی پیشنهاد شد که با توجه به بازدیدی که داشتیم از نظر گرمایشی و نور مشکل داشت و تصمیم گرفتیم که این رقابت ها را در سالن فجر دانشگاه بیرجند  برگزار کنیم .

وی افزود: برای خوابگاه هم  با توجه به نبود خوابگاه ورزشی در مرکز استان از امکانات خوابگاه خصوصی داخل دانشگاه با پرداخت هزینه  برای این کار استفاده کردیم.

وی هر چند در صحبت هایش به وعده جدیدی که مسئولان به دنبال پیگیری های زیادی که داشته برای رفع مشکل بلندقامتان داده اند اشاره کرد اما با توجه به قطعی نبودن آن از رسانه ای کردن آن اجتناب کرد و در عین حالتاکید کرد: به جز مبلغ بدهی که آن هم مربوط به هیئت قبل بوده و طبق قولی که اداره کل ورزش و جوانان در زمان مجمع داده  باید  برای تسویه این بدهی اقدام کنند هیج مطالبه مالی از ورزش و جوانان نداریم و تنها در خواست هیئت مربوط به اختصاص یک فضای اختصاصی  برای انجام فعالیت های مد نظر است.

به گفته وی در صورتی که شرایط برای فعالیت فراهم شود  و سنگ اندازی صورت نپذیرد به طور حتم در آینده نزدیک تیمی از استان در دو بخش بانوان و آقایان در رقابت های لیگ زیرگروه و لیگ  دسته دو کشوری شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول