اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حضور 700 قاری نوجوان در مسابقات سراسری شوق تلاوت

نام‌نویسی پنجمین دوره مسابقات سراسری شوق تلاوت به پایان رسید و بیش از ۷۰۰ نفر در این دوره از رقابت‌ها نام‌نویسی کردند.

حضور 700 قاری نوجوان در مسابقات سراسری شوق تلاوت

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نام‌نویسی پنجمین دوره مسابقات سراسری شوق تلاوت به پایان رسید و بیش از ۷۰۰ نفر در این دوره از رقابت‌ها نام‌نویسی کردند.

حضور بیش از ۷۰۰ قاری نوجوان در دور پنجم مسابقات شوق تلاوت

حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت و مسابقات سراسری شوق تلاوت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: امسال با توجه به اینکه نام‌نویسی برای عموم نوجوانان علاقه‌مند در دوره پنجم مسابقات امکان‌پذیر است، استقبال خوبی از رقابت‌ها شد و بیش از ۷۰۰ نوجوان قاری قرآن تلاوت خود را در چهار سبک عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور برای شرکت در مسابقات به دبیرخانه ارسال کردند.

راه‌یابی ۱۶۸ نفر به مرحله نیمه‌نهایی

وی از پایان داوری اولیه آثار خبر داد و گفت: با پایان نام‌نویسی داوری مرحله اول یا مقدماتی مسابقات انجام شد و تعداد ۱۶۸ شرکت‌کننده جواز حضور در مرحله نبمه‌نهایی را کسب کردند.

برگزاری مرحله نیمه‌نهایی در مشهد

مقدم‌کیا درباره مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شوق تلاوت گفت: این مرحله هم به صورت غیر حضوری است و راه‌یافتگان باید تلاوت‌های خود را با استاندارد‌های این مرحله که مهم‌ترین آن تلاوت از حفظ است برای دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

مسئول مسابقات قرآن شوق تلاوت ادامه داد: داوری این مرحله به صورت متمرکز در حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود، به این صورت که ابتدا یک اریابی اولیه از آثار ارسالی انجام می‌شود و آثاری که کیفیت لازم را داشته باشند در صحن مسابقات در حرم امام رضا (ع) مورد قضاوت اساتید قرار گرفته و این برنامه به صورت زنده و مستقیم از صفحات طرح ملی تلاوت پخش می‌شود.

مهلت ارسال آثار راه‌یافتگان نیمه‌نهایی تا ۴ بهمن

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار برای مرحله نیمه‌نهایی تا ۴ بهمن‌ماه است، گفت: همان‌طور که اعلام شد در این مرحله شرکت‌کنندگان باید از حفظ تلاوت کنند و باید این موضع در فیلم ارسالی مشخص باشد.

مقدم‌کیا ادامه داد: کسانی که از طرح ملی تلاوت در این مسابقات شرکت کرده و مرحله مقدماتی را تمام و دوره دوساله پیشرفته را آغاز کرده‌اند باید در این مرحله از مسابقات به صورت آزاد و با سبک استاد، نغمات را خودشان تنظیم و تلاوت کنند.

به گزارش فارس مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت هفته اول اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول