اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بهترین هفته بازار نفت از اواسط دسامبر/سه عاملی که قیمت را بالا برد

این هفته بهترین وضعیت بازار نفت از ماه دسامبرتاکنون رقم خورد که سه دلیل در این افزایش قیمت بیشترین تاثیر را داشتند.

بهترین هفته بازار نفت از اواسط دسامبر/سه عاملی که قیمت را بالا برد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، امرزو در بازارهای جهانی قیمت انواع نفت خام با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شد و بهترین وضعیت قیمتی را از اواسط ماه دسامبر اکنون ثبت کرد.

بر اساس این گزارش ، وجود ناآرامی ها در قزاقستان، کاهش تولید نفت لیبی و تصمیم اوپک برای افزایش ندادن تولید متناسب با تقاضای موجود سه عاملی بود که به افزایش قیمت در بازار انجامید.

بر اساساین گزارش قیمت نفت برنت در لحظه انتشار خبر با 19 سنت افزایش نسبت به روز گذشته بشکه ای 82.18 دلار به فروش می رود و قیمت نفت وست تگزاش آمریکا هم رشد 19 سنتی داشته و بشکه ای 79 دلار و 65 سنت معامله می شود.

در بخش فراوردهای  نفتی هم قیمت بنزین، نفت  کوره و نفت  سفید افزایش داشته هرگالن بنزین با 27 سنت افزایش به قیمت 230 دلار و 70 سنت معامله می شود.

رویترز می نویسد: نآرامی ها در قزاقستان و نیز قطع نفت و افت تولید در لیبی نگرانی از کاهش عرضه در در بازار را بیشتر کرده است.

به گزارش رویترز، امروز چندمین روز ناآرامی ها در قزاقستان است و حتی دولت وضعیت هشدار اعلام کرده و روسیه هم در تلاش است تا در کاهش التهابات این کشور مداخله کند. شورشگران افزایش قیمت ها را در این کشور نفت خیز دلیل نارامی ها گفته اند.

از سوی دیگر تولید نفت در لیبی هم به دلیل تعمیرات خط لوله کاهش یافته و به رقم 729 هزار بشکه رسیده است که پیش از این 1.3 میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز؛ دلیل بعدی این است که میزان تقاضای نفت در ماه دسامبر 70 هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته افزایش یافته در حالی که کشورهای عضو اوپک در تصمیمات خود بر عرضه بیشتر نفت تغییری نداده اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول