اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان؛ از قطع اینترنت تا هشدار سفارت آمریکا در پی تظاهرات امروز

مقامات سودانی به دلیل تظاهراتی که قرار است امروز برگزار شود اینترنت را قطع کرده‌اند. در همین ارتباط سفارت آمریکا نیز به کارمندان خود درباره تردد غیرضروری هشدار داد.

سودان؛ از قطع اینترنت تا هشدار سفارت آمریکا در پی تظاهرات امروز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه «الجزیره» اعلام کرد، مقامات سودان امروز (پنجشنبه) و کمی قبل از برگزاری تظاهراتی که قرار است برای مطالبه تشکیل حکومت غیرنظامی برگزار شود اینترنت را قطع کرده و یک حلقه امنیتی در مرکز پایتخت «خارطوم» ایجاد کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، مقامات سودان مسیرهای اصلی در خارطوم را به دلیل تظاهرات بسته‌اند. این تظاهرات در ادامه اقداماتی است که از ۲۵ اکتبر سال گذشته (۲۰۲۱) در اعتراض به برکناری دولت توسط «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و اعلام وضعیت فوق‌العاده آغاز شده است.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در خارطوم از کارمندان خود خواست به دلیل تظاهرات امروز از تردد غیرضروری و تجمعات دوری کنند.

این تظاهرات‌ها پس از آن از سر گرفته شد که «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان یکشنبه هفته جاری استعفا کرد. حمدوک در حالی از نخست وزیری اعلام استعفا کردکه در ۲۵ اکتبر گذشته، ارتش دولت انتقالی وی را برکنار و وضعیت اضطراری را در میان اتهامات و اختلافات بین سیاستمداران و ارتش اعلام کرد.

با این حال پس از اعتراضات گسترده و فشار جامعه بین المللی، حمدوک در ۲۱ نوامبر بر اساس توافق با عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان  دوباره به خدمت گرفته شد.

حمدوک در نطق زنده تلویزیونی اعلام استعفای خود از اقدامات دولت انتقالی دفاع کرد و گفت: تلاش کردیم آزادی‌ها را گسترش دهیم و کشور را از لیست [آمریکایی] حامیان تروریسم حذف کنیم. 

وی تاکید کرد، دولت ما تلاش کرد بسیاری از بدهای خارجی بخشیده شود و ۹۰ درصد از بدهیهای خارجی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه البته در بخش‌هایی نیز شکست خوردیم تاکید کرد، تنش‌های سیاسی در کشور روی اقدامات دولت انتقالی تاثیرگذار بود.

از سوی دیگر، کشورهای غربی به فرماندهان ارتش سودان درباره تکروی در تعیین دولت جدید در سودان هشدار داده‌اند و گفته‌اند، از نخست‌وزیر یا دولتی که بدون مشارکت طیف وسیعی از غیرنظامیان تعیین شده باشد، حمایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول