اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

کاربران به استقبال شهدای گمنام رفتند/ امشب مهمان داری حاج قاسم!

مردم تنها در کوچه و خیابان به استقبال شهدای خود نرفتند. فضای مجازی نیز در این ساعت‌ها حال و هوای شهدایی به خود گرفته است و کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی اوج احساسات و ارادت خود به مقام والای شهدا را ابراز کرده‌اند.

کاربران به استقبال شهدای گمنام رفتند/ امشب مهمان داری حاج قاسم!

گروه فارس پلاس: امروز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ کوچه‌ها و خیابان‌های ایران حال و هوایی دیگر داشت. همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ۲۵۰ شهید گمنام روی دست‌های مردم شهیدپرور این سرزمین تشییع شدند. 

استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندارن، مرکزی و همدان سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را در حالی سپری کردند که میزبان ۲۵۰ شهید گمنامی بودند که در عملیات ها و مناطق عملیاتی کربلای پنج و هشت(شلمچه)، تک دشمن ۶۷ (شلمچه، زبیدات و مجنون)، خیبر(مجنون)، والفجر یک و مقدماتی(فکه)، والفجر ۹ (چوار تا سلیمانیه)، کربلای ۶ (سومار)، مسلم بن عقیل (سومار)، بدر(شرق دجله) و رمضان(شرق بصره) به شهادت رسیدند.
 


رهبر انقلاب اسلامی به‌ مناسبت تشییع ۲۵۰ شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور پیامی صادر کردند. متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رائحه‌ معنویت و جهاد، معطّر می‌سازند و پرچم افتخار به خونهای ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در می آورند. تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ی آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله.

به ارواح طیبه‌ این شهیدان و به چشمها و دلهای منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود میفرستم و فضل و رحمت فزاینده‌ی پروردگار را برای همه‌ی آنان مسألت می کنم.
 


پیام خون شهیدان گره گشایی از کار و زندگی مردم است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هم در این مراسم باشکوه و پرشور و در اجتماع گسترده و پرشور مردم مومن، انقلابی و قدرشناس تهران حضور یافت و همراه با مردم، پیکر پاک و نورانی ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع کرد.

رئیسی در حاشیه شرکت در این مراسم گفت: امروز پیام شهدا در فضای کشور طنین افکن شده و عطر نورانیت و ایثار در جامعه و میان مردم موج می زند.

رئیس جمهور با تاکید بر ادامه راه شهیدان و ضرورت توجه به پیام شهدا گفت: پیام خون شهیدان عبودیت خداوند متعال، خدمت خالصانه، گره گشایی از کار و زندگی مردم، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی است.

 وی با اشاره به پیام شهیدان به مسئولین و دست اندرکاران امور کشور، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه بسیار سنگین خدمت خالصانه به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را بر عهده داریم و باید ضمن مراقبت از خطر نفوذ دشمن، با توسل به شهدا، امیدوارانه امور کشور را به پیش ببریم.
 


انقلابی کسی است که با پیروی از منطق شهدا گره از کار مردم باز کند

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز سخنران این مراسم بود. قالیباف در این مراسم گفت: امروز انقلابی کسی است که با پیروی از منطق شهدا و امام شهدا و اطاعت از ولایت گره از کار مردم باز کند.

وی افزود: امروز جمع شده ایم که گواهی دهیم همه تاریخ حریت و آزادگی که این شهدای عزیز ما هستند، شمع وجود این محفل و این کشورند. امروز این شهدای عزیز و این شهدایی که نماد شهدای تاریخ اسلام و تاریخ مبارزه این سرزمین عزیز ایران ما هستند، در بستر انقلاب اسلامی، لاله هایی هستند بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز ما، و ما باید قدر دانسته و بدانیم شهدای عزیز ما پیام آور کربلا ایران ما هستند.

واکنش کاربران

اما مردم تنها در کوچه و خیابان به استقبال شهدای خود نرفتند. فضای مجازی نیز در این ساعت‌ها حال و هوای شهدایی به خود گرفته است و کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی اوج احساسات و ارادت خود به مقام والای شهدا را ابراز کرده‌ و هشتگ «مهمان داریم» را داغ کرده‌اند. برخی از این واکنش‌ها پیش روی شماست.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول