اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

شعرخوانی شعرای سوری درباره حاج قاسم

شاعران سوری ضمن بزرگداشت مقام شامخ شهدای محور مقاومت، درباره ازخودگذشتگی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم رزمانش در رهایی آن‌ها از تروریست و داعش به شعر سرایی پرداختند.

شعرخوانی شعرای سوری درباره حاج قاسم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،‌ در دمشق پایتخت سوریه و با حضور مسؤولاین اتحادیه نویسندگان عرب سوریه و جمعی از شاعران و ادیبان سوری و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سفیر کشور یمن در سوریه، مراسم یادبود دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران باوفایشان با همکاری موسسه بین‌المللی أدبنا در مقر اتحادیه نویسندگان عرب برگزار شد.

شاعران سوری در این مراسم ضمن بزرگداشت مقام شهدای محور مقاومت، از وفاداری و اخلاص و ازخودگذشتگی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم رزمانش در رهایی آن‌ها از تروریست و داعش به شعرسرایی پرداختند.

در پایان ضمن تکریم شاعران قصیده‌سرای در این همایش ادبی از کتاب‌های وصف یاران، سبکبالان، نهج الشهیدین و بل أحیاء که به همت موسسه ادبنا و انتشارات عمار به چاپ رسیده است در مقر این اتحادیه رونمایی شد.

اتحادیه نویسندگان عرب با بیش از نیم قرن سابقه حضور درخشان در عرصه فرهنگی و ادبی جهان عرب، خواستگاه شاعران و نویسندگان جهان عرب است و این اتحادیه از اهمیت بسیار بالایی در بین قشر فرهیخته و فرهنگی در کشورهای عربی و اسلامی برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول