اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فارس من| بخشی پرجمعیت خواستار استقرار اداره آموزش و پرورش/ صدور مجوز اداره برای بخش قانونی نیست

بخش مورموری دارای 1300 دانش آموز، روستاهای زیاد و خیل عظیم فرهنگیان است که خواستار استقرار اداره آموزش و پرورش هستند اما به گفته متولیان امر صدور مجوز اداره برای بخش قانونی نبوده و این بخش پرجمعیت نمی‌تواند اداره داشته باشد.

فارس من| بخشی پرجمعیت خواستار استقرار اداره آموزش و پرورش/ صدور مجوز اداره برای بخش قانونی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش در سامانه فارس من مطلبی با عنوان «ضرورت استقرار اداره آموزش و پرورش در «مورموری»» به ثبت رسید از این رو خبرنگاران فارس برآن شدند تا موضوع را بررسی کنند.

مورموری یکی از بخش‌های استان ایلام و در غرب ایران است و در بخش کلات شهرستان آبدانان قرار دارد؛ ۶۸۷۴ نفر جمعیت و ۱۸۵۱ خانوار دارد؛ با توجه به نزدیکی این شهر به خطوط هوایی و ریلی استان ایلام و وجود منابع گاز، نفت، گوگرد و آب دریاچه سد کرخه از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

 حدود ۱۵ سال از تشکیل بخش مورموری استان ایلام می‌گذرد ولی هنوز اداره آموزش و پرورش در این بخش مستقر نشده در راستای این مطالبه بر آن شدیم تا گزارشی را در زمینه تهیه و راه حل این مشکل را از مسوولین مربوطه پیگیری کنیم.

لزوم استقرار اداره آموزش و پرورش در بخش مورموری

احمدی یکی از اهالی این بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: با توجه به رشد جمعیت ساکنان این بخش و نیاز و ما به این اداره بیشتر وقت ما در مسیر رفت و آمد تلف می‌شود و با توجه به شرایط کرونا و رفت و آمد با وسایل عمومی مثل تاکسی و اتوبوس انتقال ویروس افزایش می‌یابد.

وی افزود: با وجود روستاهای زیاد و خیل عظیم فرهنگیان در این منطقه محروم ضروری است برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان و فرهنگیان هرچه زودتر اداره آموزش و پرورش در بخش مورموری مستقر شود.

وجود خلا فرهنگی به دنبال آسیب‌ها ناشی از جنگ در مورموری

حسینی یکی دیگر از اهالی این بخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: منطقه مورموری به علت آسیب‌های ناشی از جنگ تحمیلی خسارات مادی و معنوی زیادی دیده و می‌طلبد دولت خدمتگزار با استقرار دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این خلأ فرهنگی را ترمیم کند.

اداره به بخش تعلق نمی‌گیرد

رجبی‌زاده مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: در بحث تاسیس اداره آموزش و پرورش در مورموری باید گفت که به منطقه اداره تعلق می‌گیرد نه بخش و با توجه به اینکه آموزش و پرورش متعلق به ناحیه شهرستان و منطقه است اداره‌ای به بخش مورموری تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: در بحث استقرار و تأسیس اداره آموزش و پرورش به لحاظ تقسیمات کشوری و تشکیلات اداری مجوزی که به بخش اجازه تاسیس این نهاد را بدهد نداریم.

راه حل تاسیس دو مدرسه در بخش مورموری است

روابط عمومی آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر بخش مورموری تشکیلات اداری زیادی دارد در نهایت می‌توانند دو مدرسه تاسیس کنند و آن را به دوره اول و دوره دوم تقسیم کنند. 
 
وی افزود: چون دستور تاسیس اداره؛ حکم مدیر کل، حکم وزارت کشور و حکم سازمان برنامه و بودجه می‌خواهد این موضوع کاملاً کشوری بوده و اقدامی برای آن در دستور کار نخواهد بود.

مورموری دارای بیست و یک روستا است که نزدیکترین روستا به مرکز بخش لرغه با ۴ کیلومتر و دورترین آن علی آباد که با مرکز بخش ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و دارای ۱۳۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول