اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سلاح غیرمجاز باعث سلب امنیت جامعه می‌شود/ لزوم برخورد قاطعانه با متخلفان

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود سلاح غیرمجاز در دست برخی از افراد موجب سلب امنیت و آرامش جامعه می‌شود و مسوولان باید برای جمع‌آوری آنها اقدام کنند زیرا خطرات زیادی را به وجود می‌آورد.

سلاح غیرمجاز باعث سلب امنیت جامعه می‌شود/ لزوم برخورد قاطعانه با متخلفان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: از مهمترین سفارش‌های پیامبر اکرم درباره احترام به مومنان، همسایگان و حفظ حرمت و امنیت آنها بوده است.

وی افزود: طبق حدیث شریف نبوی به نقل از حضرت فاطمه زهرا(س)، مؤمن نیست «کسی که همسایه از آزارش در امان نباشد»؛ در این حدیث آمده «اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، یا حرف خوب بزنید یا سکوت کنید».

آیت الله کعبی در ادامه به برخی رفتارهای جاهلانه و خشونت بار اشاره کرد و افزود: تهدید و آزار دیگران به دور از سنت رسول خدا(ص) و سفارش‌های حضرت‌ زهرا و اهل بیت است و هرکسی به سهم خود باید با این رفتارها مقابله کند.

نماینده خوزستان در محلس خبرگان رهبری با محکومیت خشونت و تعدی به مردم، عنوان کرد: وجود سلاح غیرمجاز در دست برخی از افراد موجب سلب امنیت و آرامش جامعه می‌شود و مسوولان باید برای جمع‌آوری آنها اقدام کند چرا که خطرات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به پویش ممنوعیت تیراندازی در مراسم مختلف، گفت: این پویش کافی نیست بلکه باید نهضتی برای جمع آوری سلاح غیرمجاز ایجاد شود و قبایل و عشایر نیز ضمن مشارکت در این نهضت، خوب است که داشتن سلاح را محکوم کنند.

آیت‌الله کعبی خطاب به استاندار خوزستان و سایر مسوولان کشوری و استانی، عنوان کرد: در مرحله اول برای تحویل سلاح فراخوان دهند و در مرحله بعدی هرکس از تحویل سلاح سرپیچی کرد قاطعانه با او برخورد قانونی شود چرا که مسلمانان و مومنان را به ترس انداخته است.

وی با بیان اینکه در اسلام نظام سیاسی مبتنی بر ولایت است، گفت: در این نظام شاهد درهم‌تنیدگی دین و سیاست هستیم و اجرای شریعت اسلامی، سنت، امنیت، عدالت، استقرار، وحدت، هدایت، حق، کمال و رشد را تضمین می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از رحلت پیامبر(ص) برخی نظام قبیله‌ای را جایگزین ولایت الهی کردند که این نوعی جدایی دین از سیاست و کودتایی علیه سنت پیامبر بود.

وی عنوان کرد: اسلام با وجود قبیله مخالفت نکرد و شبکه اجتماعی قبایل نیز پیامبر را یاری کردند اما حکومت از جانب خدا به دست خود او بود و همه باید تابع ولی امر باشند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول