اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از خسارت 100 میلیارد تومانی تا توزیع بیش از ۱۲۰۰ تخته پتو، چادر و موکت در رودان

فرماندار رودان با بیان اینکه برآوردها از خسارت بیش از ۱0۰ میلیارد تومانی به زیر ساخت‌های شهرستان حکایت دارد و گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ تخته پتو ، چادر و موکت در بین آسیب دیدگان از بارندگی ها و سیل اخیر در شهرستان توزیع شده است.

از خسارت 100 میلیارد تومانی تا توزیع بیش از ۱۲۰۰ تخته پتو، چادر و موکت در رودان

مصطفی غلام‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با اشاره به وضعیت پایدار شهرستان رودان پس از وقوع سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: امداد رسانی به آسیب دیدگان از سیلاب از صبح روز ۱۳ دی آغاز شد و با مشارکت نیروهای بسیج، طلاب در کنار هلال احمر و شهرداری در محله سنگی به عنوان کانون سیل اقدامات اولیه صورت پذیرفت.

فرماندار رودان افزود: مسیر ورودی محله سنگی پس از ۵ ساعت از وقوع بحران سیل بازگشایی شد و آب وارد شده به این منطقه نیز پس از ۷ ساعت تخلیه شد.

غلام‌پور با بیان اینکه از بدو وقوع بحران در این منطقه بیش از ۵ مرتبه با بازدیدهای مختلف کارشناسی با حضور استاندار هرمزگان، معاون توسعه استانداری، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه رودان، مدیرکل حوزه دفتر استاندار، مدیر کل بحران استانداری این منطقه بطور ویژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به قطع خطوط ارتباطی این شهرستان به مدت ۲۴ ساعت در اوج بحران سیل گفت: خط ارتباط این شهرستان از دو محور میناب و منوجان استان کرمان قطع شده بود که با تلاش های انجام شده تمامی ارتباطات برقرار شد.

غلام‌پور ادامه داد: آب ۲۷ روستا نیز قطع شده بود که هم اکنون با رفع مشکل تنها در ۳ روستا مشکل قطعی آب داریم.

وی گفت: ۵۰ محور در شهرستان بر اثر طغیان رودخانه ها مسدود شده بود که هم اکنون تنها مسیر روستای ماشنگی به مرکز بخش رودخانه مسدود می باشد که اقدامات لازم برای رفع آن در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار رودان به قطع برق در ۵۹ منطقه شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون با رفع مشکل در ۲ محله با مشکل برق مواجه هستیم.

غلام‌پور از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل منطقه بارانی جغین خبر داد و گفت: دو دستگاه بولدوزر نیز برای ترمیم و تقویت سیل بند محله سنگی اختصاص یافته است.

وی به برخی اقدامات پیشگیرانه نیز در برای مقابله به سیلاب در رودان گفت: ترمیم و تقویت دیوار حفاظتی شهر رودان از مهمترین این اقدامات بود که موجب پیشگیری از وقوع سیلاب در محدود شهر رودان شد.

فرماندار رودان از برآورد خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به زیر ساخت های شهرستان در حوزه کشاورزی، مسکونی ، آب و برق و راهها خبر داد.

وی گفت: تاکنون ۱۰ هزار کیلو پلاستیک، ۳۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۹۰ تخته پتو ، ۴۳۷ تخته موکت و ۱۷۴ تخته چادر در بین آسیب دیدگان از بارندگی های اخیر در شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹/ ق
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول