اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وداع با 2 شهید گمنام در نکا و غم سنگین نبود حاج قاسم با روایت‌های همرزمش

مردم شهرستان نکا هم در شب و روزهای منتهی به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی همچون سراسر مازندران عزادار شهدا و حاج قاسم هستند و در میان غم و اندوه با شهدای خود وداع کردند.

وداع با 2 شهید گمنام در نکا و غم سنگین نبود حاج قاسم با روایت‌های همرزمش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، مردم دیار علویان در روزهای منتهی به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی، بار دیگر میزبان مهمانانی از جنس نور و لاله و ریحان هستند؛ و این شب و روزها ما میزبان شهدایی هستیم که با خود نور و عشق قسمت می‌کنند.

مازندران در حالی میزبان ۶ آلاله زهرایی در این شب و روزهاست که براساس برنامه‌ریزی‌های ستاد گرامیداشت شهدای گمنام، برنامه‌های استقبال، تشییع و تدفین از شنبه ۱۱ دی ماه آغاز و تا پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه امسال در سطح استان مازندران برگزار خواهد شد.

 

آنچه در همه شهرهای مازندران در این روزها می‌بینیم؛ عشق و دلدادگی به شهدا و آرزوی شهادتی است که از زبان هر عاشق شهادتی جاری می‌شود و التماس شهادت و پاک شدن دعایی است که ورود زبان بسیاری از مردم دیارعلویان در این روزهاست.

در این بین و در همه دلدادگی‌هایی که در چند روز گذشته به تصویر کشیده شد؛ سخنان و بیان خاطرات حاج قاسم از زبان همرزمی که با او بوده و زیسته است و سراسر سخنرنی‌اش اشک و آه برای سردار سلیمانی و شهادت است، شنیدنی‌تر است.

"یوسف میرشکاری" یکی از همرزمان حاج قاسم از دیار کرمان است که خاطرات مختلفی را از این سردار رشید اسلام نقل می‌کند و با بیان هر خاطره‌ای اشک نه به او امان می‌دهد و نه به ما و چه خوب که اینچنین خاطراتی برای نسل من و ماها بیان شود تا بدانیم همچنان هستند عاشقانی که همه دغدغه‌هایشان خدا و ولایت و اهل بیت(ع) است.

وی در بیان خاطراتش گفت: از یک همرزم حاج قاسم نقل شده است که گفت در مجلسی نشسته بودیم که حاج قاسم آمد و وارد مجلس که شد دست بر شانه‌هایم گذاشت و گفت  بیا جلو که گفتم نه حاجی من از شما ناراحتم و جلو نمی‌آیم؛ خنده‌ای کرد از همان خنده‌هایی که دو سال از آن محروم شده‌ایم و گفت: بیا جلو نگران نباش و برگشت و گفت: حالا چرا از من ناراحتی؟ گفتم حاجی من نگرانتم می‌زننت هم داغت بر دل و هم خسارت و ضربه‌ای برای نظام؛ گفت کی می‌زنه گفتم حاجی دشمن کم نداری؛ داعش منتظر است و همه دشمنان نظام منتظر هستند که شما را بزنند و مورد حمله و هدف قرار دهند و همچنان همان لبخندهای همیشگی را تحویلمان داد و خود را همچون همیشه به خدا و اهل بیت(ع) سپرد.

 

میرشکاری در بخش دیگری از خاطرات خود می‌گوید: در شب عملیات والفجر ۸  و در آن لحظه دلهره‌آور، فرمانده گردان غواص ما خدمت حاج قاسم رسید و گفت: حاجی امشب نمی‌توان از اروند رد شد؛ خروش و تلاطم فراوان است و تماس بگیرید تا عملیات تعویق بیفت؛ امشب من جرات نمی کنم؛ حاج قاسم گفت این عملیات لغو شدنی نیست و دستش را بر شانه فرمانده غواص می‌گذارد و می‌گوید به بچه‌ها بگوید هر کس امشب وارد آب می‌شود آب را به پهلوی شکسته حضرت زهرا(س) قسم دهد.

بچه‌ها وارد آب شدند و حاج قاسم به سنگر فرماندهی رفت و یکی از دوستان می‌گفت شاسی بی‌سیم دستش بود و اشک می‌ریخت و بی‌سیم را بر زمین قرار داد و سرش را به آسمان برد و گفت: یا صاحب امر، در این میدان به ظاهر فرمانده منم اما من فرمانده نیستم و شما فرمانده‌اید خودتان از این بچه ها در این آب اروند حفاظت و نگهداری کنید.

همرزم سردار سلیمانی گفت: ما سرباز جامانده از خیل شهدا هستیم و آرزوی شهادت داریم و امیدواریم روزی ما هم همچون حاج قاسم و این شهدا شهادت شود.

وی افزود: شهادت حاج قاسم برای ما غم بسیار سنگینی است؛ نبینید که ما جلوی شما ایستادیم و حرف می‌زنیم از حاج قاسم یاد گرفتیم که در هیچ بحران و  در هیچ غمی نشکنیم و بایستیم.

 

به گزارش فارس، مراسم تشییع استانی شهدا پنج‌شنبه ۱۶ دی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در ساری انجام می‌شود و پیکر شهدا پس از تشییع جهت تدفین به شهرهای بهشهر، نکا و جویبار منتقل می‌شود.

شهرستان نکا میزبان دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۹ ساله به ترتیب از عملیات‌های کربلای ۵ شلمچه و بدر شرق دجله خواهد بود که در نیروگاه شهید سلیمی و بوستان شهدای گمنام خاکسپاری می‌شوند.

شهرستان بهشهر نیز میزبان دو شهید ۲۷ و ۴۰ ساله از عملیات‌ بدر شرق دجله خواهد بود که شهید ۲۷ ساله در روستای «برما» و شهید ۴۰ ساله در بندر امیرآباد خاکسپاری خواهند شد.

پیکر شهید ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه در دانشکده امام محمد باقر (ع) ساری خاکسپاری خواهد شد.

همچنین پیکر شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله در لاریم جویبار تدفین خواهد شد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول