اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

زاکانی: افراد را سلیقه‌ای گزینش نمی‌کنیم

شهردار تهران گفت: در گذشته در موضوع گزینش افراد، سلیقه‌ای عمل می‌شد، اما ما سلیقه‌ای عمل نمی‌کنیم و راه خود را بر مبنا و قاعده انقلاب و اسلام ادامه می‌دهیم.

زاکانی: افراد را سلیقه‌ای گزینش نمی‌کنیم

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس گزینش در مورخ سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ اظهار کرد: اهمیت کارها از جمله کار گزینش وقتی معلوم می‌شود که آمریکایی‌ها سال بعد از دفاع مقدس پیغام فرستادند که ارتباط ما با شما موقعی به حالت مطلوب برمی‌گردد که چند اقدام را انجام بدهید از جمله اینکه پرونده سپاه پاسداران بسته شود، ولایت فقیه نداشته باشید و یکی دیگر از خواسته‌ها و شروط آمریکا جمع کردن بساط گزینش‌ها بود. 

امریکایی ها می خواستند سپاه و گزینش را حذف کنند

شهردار تهران افزود: وقتی قرار است در پرتو الهی زمینه ساز حکومت صالحان باشیم باید کارگزار آن ویژگی‌هایی داشته باشد تا اهداف محقق شود. آمریکایی‌ها می‌خواستند، ولایت فقیه، سپاه و گزینش را حذف کنند تا آنچه خودشان می‌خواهند را دنبال کنند. 

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در ۱۵ دی سال ۶۱ به جایگاه و ویژگی‌های گزینش در اعتراض به گزینش‌هایی که آن زمان انجام می‌شد، همه هیات‌های گزینش را لغو و دستور رویه جدید در این حوزه را دادند. شرایط و رویه‌ای که در آن گزینشگرها به دنبال مچ‌گیری نیستند بلکه به دنبال گزینه شایسته هستند.

شهردار تهران بیان کرد: افراد گزینش‌گر نه سهل انگارند نه سختگیر و عبوس، نه بی‌خیال هستند و نه آن قدر سخت گیری و وسواس به خرج می‌دهند؛ بنابراین جنبه رعایت حد وسط که دین ما نیز به آن توجه دارد، باید آویزه گوش همه کسانی که در گزینش کار می‌کنند باشد. 

در گزینش باید دستگیری شود و نه مچ‌گیری

زاکانی عنوان کرد: سنخیت نوع سوال با آن حوزه‌ای که فرد در آن به کار گرفته می‌شود، از تاکیدات دیگر امام (ره) بود. سوالات نباید به نام اسلام اما وهن اسلام باشد. امام (ره) همچنین تاکید به آموزش داشتند تا در راستای آن در گزینش دستگیری شود و نه مچ‌گیری.

وی یادآور شد: در بیانات رهبری معظم انقلاب نیز آمده که در گزینش ظرافت‌ها را لحاظ و شایستگی‌ها را ببینید. نوع مواجهه، برخورد و نوع پرسشی که در گزینش با فرد می‌شود، در زندگی او تاثیرگذار است.

گزینش در شهرداری بر مدار حق و تاکیدات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری

شهردار تهران با اشاره به اینکه دقت کردن منافاتی با احترام و دستگیری ندارد، ادامه‌ داد: در مجموعه شهرداری تکیه ما گزینش است و انتظار این است که در گزینش بر مدار حق و تاکیدات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

زاکانی افزود: گزینش امری مستمر است و مقطعی نمی‌باشد و گزینشگران دائما باید رصد کنند تا بازخوردها را ارائه کنند. باید فرمایشات امام (ره) و رهبری را نصب العین قرار دهند. همچنین توصیه پذیری برای شما نباید معنایی داشته باشد. 

اگر فرد اصلح انتخاب نشود خیانت کرده ایم

وی بیان کرد: در احادیث آمده که اگر کسی در انتصاب در صورتی که فردی بهتر و شایسته‌تر وجود داشته باشد اما فرد دیگری را منصوب کند، به خدا، پیامبر و مردم خیانت کرده است. در برخی از توصیه‌ها و مواردی که پیش می‌آمد این حدیث را بیان می‌کردم و می‌گفتم که حق خیانت ندارم. این حدیث را در کار خود ترجمه کنید. اگر کسانی که شایستگی ندارند را انتخاب کنید شامل این خیانت می‌شوید چرا که انقلاب از ما انتظاراتی دارد که با افراد صالح شدنی است. 

زاکانی بیان کرد: شهرداری بیشترین ارتباطات و تعامل را با مردم دارد و باید در زمان خوشحالی و غم در کنار مردم باشیم و در کنارشان پیام‌آور انقلاب در خدمتگزاری به آنها باشیم. همچنین ارتقا برای افزایش ظرفیت های افراد جهت خدمتگزاری نیز می‌تواند مورد توجه باشد و باید سرعت و کیفیت ایجاد شده در هیات گزینش روز به روز بیشتر شود. 

در گذشته اعتقادی به گزینش‌ صحیح نداشتند و سلیقه‌ای عمل می‌ شد

وی یادآور شد: در گذشته اعتقادی به این جنس گزینش‌ها نداشتند و سلیقه‌ای عمل می‌کردند، اما ما سلیقه‌ای عمل نمی‌کنیم و بر مبنا و قاعده انقلاب و اسلام عمل می‌کنیم. امیدوارم در هیات گزینش با یک مدیریت جهادی و حرکت انقلابی خدمتگزاران خوبی برای مردم باشید. در این حوزه، تعامل با حراست و بازرسی و واحد حقوقی بسیار مبارک است و همه باید در جهت این کار بزرگ دست در دست هم دهند. 

شهردار تهران با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: این ایام درس‌هایی دارد که طبق آن باید طریق آنان را پیش بگیریم. کسانی بودند که در زمان جنگ افتخارآفرینی کردند و بعد از دفاع مقدس، مسیر دیگری را رفتند، اما کسی مانند سردار سلیمانی چندین سال در این مسیر می‌ماند و گدایی خدا را می‌کند تا به لقا الله بپیوندد.

 در این مراسم علاوه بر علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمد شوریابی سرپرست هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران، سجاد محمدعلی نژاد مشاور و مدیر کل حوزه شهردار تهران، محمدعلی الفت‌پور مسئول مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، محمد مقدم سرپرست حراست کل شهرداری تهران، سعید کرمی سرپرست مرکز حقوقی شهرداری تهران و احمد علوی عضو شورای شهر حضور داشتند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول