اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کارشکنی‌های بین‌المللی در پرونده ترور سردار سلیمانی/ فقط عراق به نیابت قضایی ایران پاسخ داده است

بازپرس ویژه پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: از میان ۹ کشوری که نیابت قضایی به آن‌ها ارسال شده است تنها کشور عراق به درخواست ما پاسخ داده است.

کارشکنی‌های بین‌المللی در پرونده ترور سردار سلیمانی/ فقط عراق به نیابت قضایی ایران پاسخ داده است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، سعید فرهادنیا بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی در پاسخ به پرسش خبرنگار قضایی فارس درباره علل فرایند طولانی رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی و اینکه آیا این موضوع به علت شروع دیرهنگام رسیدگی به پرونده بوده است یا خیر، اظهار کرد: شروع پرونده فاصله زیادی با شهادت نداشته و ۱۰ تا ۱۵ روز پس از حادثه شهادت سردار سلیمانی اعلام جرم صورت گرفت و پیگیری‌ها آغاز شد با این حال این پرونده بُعد بین المللی دارد و نیازمند همکاری‌های بین‌المللی است.

وی افزود: چون پایگاه‌های امریکایی در منطقه وجود داشته‌اند و ممکن است در حادثه دخالت کرده باشند، باید مورد بررسی قرار بگیرند با این حال از میان ۹ کشوری که نیابت قضایی به آن‌ها ارسال شده است تنها کشور عراق به درخواست ما پاسخ داده است.

فرهادنیا با تأکید بر پیچیدگی‌های این پرونده ادامه داد: حمله پهپادی یک تروریست نوین است و مباشرین، معاونین و آمران آن باید مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: پرونده کیفری براساس اصل برائت و اصول رسیدگی کیفری باید بسیار دقیق بررسی شود تا در نهایت اتهامات متهمان به صورت دقیق در کیفرخواست اعلام شود.

فرهادنیا با اشاره به چالش‌های موجود در رسیدگی به این پرونده گفت: چالش‌هایی در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی از جمله همکاری با اینترپل نیز داشته‌ایم و از طرفی بحث‌های سیاسی و عدم همکاری دیگر کشورها نیز بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: ما هیچ وقت دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول