اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جزئیات پرونده 4000 صفحه‌ای ترور سردار سلیمانی/ همکاری اینترپل ایران و عراق برای جمع‌آوری اطلاعات

بازپرس ویژه پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اقدامات بین المللی در این پرونده گفت: اینترپل ایران با همکاری اینترپل عراق، شواهد را جمع آوری کرده و تا کنون ۱۱ درخواست نیابت و معاضدت قضایی به ۹ کشور ارسال شده و پرونده بیش از ۴۰۰۰ صفحه است.

جزئیات پرونده 4000 صفحه‌ای ترور سردار سلیمانی/ همکاری اینترپل ایران و عراق برای جمع‌آوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، فرهادنیا بازپرس ویژه پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در همایش ابعاد بین المللی و حقوقی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بعد از ترور سردار سلیمانی با اعلام جرم وزیر سابقه خارجه و دادستان کل کشور پرونده‌ای تشکیل شد البته شاکی خصوصی نیز در این پرونده وجود دارد و خانواده شهدا نیز در این موضوع ورود کرده‌اند.

وی افزود: بعد از طرح این دعوا ما باید صلاحیت زمانی، مکانی و شخصی را برای رسیدگی بررسی می کردیم و ما براساس مواد ۵، ۸ و ۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ ما احراز کردیم که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را داریم؛ چرا که در این پرونده قتل عمد و اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بود.

فرهادنیا ادامه داد: از همان ابتدا سعی شد که در رسیدگی به این پرونده از جامعه حقوقی و سایر ارگان‌هایی که در کشور هستند، کمک گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات بین المللی در این پرونده گفت: اینترپل ایران با همکاری اینترپل عراق، شواهد را جمع آوری کرده و تا کنون ۱۱ درخواست نیابت و معاضدت قضایی به ۹ کشور ارسال شده و پرونده بیش از ۴۰۰۰ صفحه است.

فرهادنیا افزود: در این پرونده ۱۲۷ متهم و مظنون شناسایی شده‌اند. این متهمان از طریق ایمیل یا دفتر حفظ منافع ایران در امریکا احظار شدند و برای تعدادی از متهمین درخواست اعلان قرمز صادر شده است.

وی با اشاره به کمیته مشترک ایران و عراق برای رسیدگی به پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: دو جلسه مشترک بین طرفین ایرانی و عراقی برگزار شده و جلسه بعدی نیز بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

بازپرس ویژه پرونده ترور شهید سلیمانی افزود: بنده  به عنوان قاضی بنابر اصل ۱۶۷ قانون اساسی، به محض ارجاع پرونده مکلف به رسیدگی هستم و وظیفه دارم که پرونده را با اطلاعات بررسی کنم و در نهایت در غالب کیفرخواست و قرارهای لازم اعلام نظر کنم.

وی در پایان گفت: هنوز پرونده مراحل تحقیقاتی خود را طی می‌کند و به علت بحث محرمانگی دادسرا از ورود به جزئیات معذوریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول