اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

وقتی محبت کاربران دیوارهای سانسور را درهم می‌شکند/ بررسی کلان‌داده شبکه‌های اجتماعی

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردارسلیمانی محتوای گسترده‌ای پیرامون «سردار سلیمانی» توسط کاربران فضای مجازی تولید شده و علیرغم سانسور شبکه‌های اجتماعی، محتواها و هشتگ‌های این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی داغ کرده است.

وقتی محبت کاربران  دیوارهای سانسور را درهم می‌شکند/ بررسی کلان‌داده شبکه‌های اجتماعی

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ بامداد روز ۱۳دی ۹۸ خبری مبنی بر «شهادت قاسم سلیمانی» جهان را به لرزه درآورد و فعالیت کاربران فضای مجازی حول این موضوع به اوج خود رسید. پس از تولید محتوای گسترده پیرامون شهادت ایشان، شاهد حذف پست‌ها و در برخی مواقع حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی بودیم.

اما این تلاش برای ترور مجازی نام سردار سلیمانی مانع از ابراز ارادت کاربران نشد و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مردم در ایران و کشورهای مختلف، نام ایشان را به موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل کردند. براساس  گزارش مرکز پژوهشی بتا در بازه زمانی اول تا ۱۳دی ۱۴۰۰، محتوای گسترده‌ای پیرامون «سردار سلیمانی» توسط کاربران فضای مجازی تولید شده است.

سه میلیون توییت و ۶۸۰هزار پست در اینستاگرام نشان از توجه کاربران به سالروز شهادت ایشان بوده است. با وجود گذشت ۲سال از شهادت سردار سلیمانی همچنان ده‌ها هزار پست و استوری به خصوص در بستر اینستاگرام حذف شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به انتشار هشتگ‌های متفاوتی پیرامون قاسم سلیمانی پرداختند. اما در این میان هشتگ #Hero در کشورهای مختلف شد و کاربرانِ مخالف نیز توان مقابله با این حجم تولید محتوا را پیدا نکردند. در میان هشتگ‌های برتر فضای مجازی پیامون این موضوع بعد از #Hero شاهد هشتگ‌هایی چون #نماد_وحدت ،#قهرمان ، #رستاخیز_کریمان ،  #خادم_‌الرضا ، #قهرمان_من و... بودیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول